Rendőrökkel és tűzoltókkal gyakorolt a Waymo önvezető autója A autonóm gépkocsi egy napot töltött a chandleri rendőrkapitányságon és tűzoltóságon, ahol a megkülönböztető jelzéssel közlekedő járművek felismerését tesztelték. http://www.m2mzona.hu/uploads/files/cover_home/3007/articles/20170727135915/tuzolto.jpg

Rendőrökkel és tűzoltókkal gyakorolt a Waymo önvezető autója

2017. július 27. 20:55
2'
A autonóm gépkocsi egy napot töltött a chandleri rendőrkapitányságon és tűzoltóságon, Arizonában, ahol a fejlesztők a megkülönböztető jelzéssel közlekedő járművek felismerését tesztelték.

A gépkocsi érzékelői kétszer nagyobb távolságról is képesek meghallani a megkülönböztető jelzéseket, mint egy átlagos sofőr, és jóval messzebbről is észlelik a fényjelzéseket is. Az autót vezérlőszoftvere képes arra is, hogy eldöntse, mit tegyen az ilyen közlekedési szituációkban. Ha például mögötte közeledik egy mentőautó, akkor a szabályoknak megfelelően lehúzódik, a kereszteződésekben pedig elsőbbséget ad, ha szemből érkezik a jármű.

A rendőröket is maga elé engedi a Google-autó

Az egész napos munka során az átalakított Chrysler kisbusz egy sor teszten átesett, és közben rengeteg adatot és információt gyűjtött be például a fények legapróbb változásairól, a hanghatásokról és a járművek paramétereiről.

Mindez segít abban, hogy az önvezető gépkocsi akkor is felismerje a közeledő mentőt vagy tűzoltót, ha annak hangja esetleg nem illeszkedik teljesen a tárolt hangmintához. A rendszer észleli az apró eltéréseket, elmenti az új hangmintát, majd a későbbiek során ezt is felhasználja a hangok összevetésénél.

„A tréning kulcsfontosságú alkalom volt az érzékelés megbízhatóságának és a válaszreakciók kialakításának szempontjából, nemcsak az arizonai, hanem az összes megkülönböztetett jelzéssel közlekedő jármű esetében. Azáltal, hogy ehhez hasonló tanulási módszerekre is kiképezzük az autóink rendszerét, egyre közelebb kerülünk a ténylegesen automata technológia elterjesztéséhez világszerte” – közölte a fejlesztésért felelős Waymo. Ennek a képességnek a megbízható alkalmazása nyilvánvalóan kulcsfontosságú ahhoz, hogy a jármű tényleges kereskedelmi forgalomba kerülhessen.

A Google tavaly év végén döntött úgy, hogy önvezető üzletága külön cégként, Waymo néven működjön tovább. A társaság az elmúlt hónapokban kezdte meg tesztjeit Arizonában, előtte Kaliforniában és Texasban tettek meg próbautakat. A cég azért választotta Chandlert és Phoenixet, mert itt a legkedvezőbbek az önvezető járművekre vonatkozó törvényi szabályozások. 

Forrás: ReadWrite

A figyelmébe ajánljuk:

Eltérítés-védelem a sofőr nélküli autókban

Az önvezető modellek már legtöbbször az embereknél is ügyesebbek a balesetek elkerülésében – már ha a fedélzeti számítógép megfelelően működik. Az viszont továbbra is kérdés, hogy miként védhetőek az automatizált járművek a hackertámadásokkal szemben.
Olvasson még a témában: