E-autók: menet közben is töltődhetnek a járművek Az elektromos autók hatótávját jelentősen megnövelhetné, ha nemcsak parkolás közben, hanem útközben is lehetne tölteni az akkumulátorokat. A Qualcomm most épp egy ilyen technológián dolgozik. http://www.m2mzona.hu/uploads/files/cover_home/2899/articles/20170616120611/vezetek-nelkuli-toltes.jpg

E-autók: menet közben is töltődhetnek a járművek

2017. június 16. 12:15
7'
Az elektromos autók hatótávját jelentősen megnövelhetné, ha nemcsak parkolás közben, hanem útközben is lehetne tölteni az akkumulátorokat. A Qualcomm most épp egy ilyen technológián dolgozik.

A legtöbb okostelefon chipsetjét is szolgáltató amerikai gyártó már jó ideje dolgozik a Halo elnevezésű technológián, mely a parkoló e-autóknak képes vezeték nélkül áramot továbbítani. Ehhez az alvázba is kell egy speciális vevőberendezést szerelni, valamint egy töltőlapot a nyilvános parkolóhelyekre vagy a garázsba.

Karóra töltheti fel a lemerült telefonokat

A fejlesztés során a logikus következő lépés, hogy a rendszert mozgás közben is teszteljék, és végül egész útszakaszokat borítsanak be a vezeték nélküli töltésre alkalmas felülettel. Először kisebb méretű berendezéseken tesztelték, képes-e egyáltalán a vevőkészülék egyik töltőről a másikra csatlakozni mozgás közben, majd amikor ez sikerült, akkor egy százméteres mellékúton fektették le a töltéshez szükséges elektronikát.

A versailles-i tesztpályán két teljesen elektromos Renault modellel tesztelték a rendszert, és egyelőre úgy tűnik, akár autópályás sebességek mellett is 20 kW/óra töltést képesek elérni, akár egyszerre két autóval is. Természetesen a technológia még gyerekcipőben jár, és a jelenlegi projekt célja most még csak annyi, hogy kiderítsék, egyáltalán kivitelezhető-e a megoldás, és ha igen, akkor elfogadhatóak-e a kiépítéssel járó költségek.

A 9 millió eurós tesztet az Európai Bizottság finanszírozza. A kutatás célja, hogy kiderüljön, mennyibe kerülne, ha az EU területén vezeték nélküli töltéssel látnák el az utakat, valamit azt is vizsgálják, hogy a beruházásnak milyen környezeti hatásai lehetnek.

Felmérések szerint a jelenlegi legnagyobb visszatartó erő az elektromos járművek vásárlásával szemben, hogy nem megfelelő a hatótávuk a kényelmes használatra. A folyamatos töltés szinte végtelenné tehetné a megtehető távolságot, nem is beszélve arról, hogy maguk az autók is olcsóbbak lehetnének, hiszen nem minden helyzetben lenne szükség a nagyméretű beépített akkumulátorokra.

Forrás: TechCrunch

A figyelmébe ajánljuk:

GreenGo, a zöld és okos autómegosztás

Tavaly novemberben indult el Magyarország első elektromos autómegosztó szolgáltatása, a GreenGo. A környezetbarát e-autókat a felhasználók egy weboldal és egy mobilalkalmazás segítségével vehetik igénybe. A rendszerben elérhető gépjárművek a beépített Vodafone SIM-kártyáik és az M2M-megoldások segítségével folyamatos kapcsolatban állnak a cég központjával, a műholdakkal és a felhasználók applikációjával is.
Olvasson még a témában:

Pontatlanok lehetnek az okosmérők?

Az intelligens fogyasztásmérők kényelmet ígérnek a felhasználóknak és hatékonyabb energiagazdálkodást a szolgáltatóknak. Egy független holland vizsgálat ugyanakkor azt igazolta, hogy egyes esetekben a valóságnál akár hatszor nagyobb áramfogyasztást mértek ezek az eszközök.

Meteorológiai állomások négy keréken

A Volkswagen új modelljeibe szerelt időjárásmérő műszerek akár utcára lebontott meteorológiai térképek elkészítésére is alkalmasak, melyek segítségével költséghatékonyabbá válhat az energiahálózatok működtetése.