Egyre messzebb jutnak az e-autók Tavaly átlagosan már 270 kilométert tudtak megtenni egy töltéssel az elektromos autók. A hatótávolság 2020-ra várhatóan 450 kilométerre nő – derül ki az IFUA Horváth & Partners tanulmányából. http://www.m2mzona.hu/uploads/files/cover_home/2952/articles/20170710152200/e-auto-hatotav.jpg

Egyre messzebb jutnak az e-autók

2017. július 10. 15:30
2'
Tavaly átlagosan már 270 kilométert tudtak megtenni egy töltéssel az elektromos autók – derül ki egy friss tanulmányból. A hatótávolság 2020-ra várhatóan 450 kilométerre nő.

Az e-autók átlagos hatótávolsága 2011-ben 150 kilométer, 2014-ben 200 kilométer, 2016-ban pedig 270 kilométer körül alakult. Az IFUA Horváth & Partners szakértői úgy jutottak erre az eredményre, hogy a gyártók által megadott hatótávolságot a Németországban forgalomba helyezett megfelelő típusok számával súlyozták.

Hogyan hódíthatják meg a hazai utakat az e-autók?

A fejlődést a 2016-ban piacra dobott új modellek, illetve azok a régebbi modellek húzzák, amelyek hatótávolságát a gyártók megnövelték. A Tesla Model X 100D a gyártói adatok szerint 565 kilométert tud töltés nélkül megtenni, míg a BMW i3 újabb változata 300 kilométert, a Hyundai Ioniq EV 280 kilométert és az új Nissan Leaf (30 kWh-s akkumulátorral) 250 kilométert.

A hatótávolság növelését vagy nagyobb akkumulátorral, vagy az energiafelhasználás hatékonyságának javításával lehet elérni. Az energiahatékonyság azonban csak kismértékben javult az utóbbi időben, tehát a gyártók inkább nagyobb akkumulátorokat szereltek a kocsikba. 

A legnagyobb hatótávolsággal rendelkező e-autó, a Tesla Model S 100D ma már 632 kilométerre is eljut két töltés között a gyártó közlése szerint. Bár a többi járműhöz képest drága, de tavaly ez a modell a harmadik helyen állt a forgalomba helyezések száma szerinti toplistán Németországban. Mindez igazolja a Tesla stratégiai döntését, nevezetesen, hogy a kisebb városi autók helyett a nagy távolságokat megtenni képes modellekre fókuszál. 

A hatótávolság további növekedésére lehet számítani, mert a nagy gyártók – a Porsche, az Audi, a Volkswagen, a Daimler és a Ford olyan elektromos autókat tervez 2020-ra, amelyek hatótávolsága jóval meghaladja a 300 kilométert.

Így például az Opel Ampera-e, amelynek értékesítését Norvégiában kezdték el májusban, egyhuzamban már 520 kilométert tud megtenni. Ezért a szakértők arra számítanak, hogy 2020-ra az újonnan forgalomba helyezett, tisztán elektromos meghajtású gépkocsikkal átlagosan már mintegy 450 kilométert lehet majd autózni egyetlen töltéssel.

A figyelmébe ajánljuk:
Olvasson még a témában:

A smart metering is erősítheti a tudatos áramfogyasztást

Ausztráliában 300 háztartásban teszteltek olyan fogyasztásmérő rendszereket, melyek részletesen közölték a napi adatokat is a felhasználókkal. A kutatás fő kérdése az volt, hogy mennyire segíthet az okosmérés (smart metering) az energiatudatos fogyasztásban.

2019-re az épületek kétharmada okos lesz

Az internethez csatlakozó okoseszközök nemcsak a közvetlen környezetünkben elérhető „kütyükön” keresztül képesek megkönnyíteni életünket, de az épületek, sőt egész városok szintjén is.

Egyre messzebb jutnak az e-autók

Tavaly átlagosan már 270 kilométert tudtak megtenni egy töltéssel az elektromos autók – derül ki egy friss tanulmányból. A hatótávolság 2020-ra várhatóan 450 kilométerre nő.