Felpörgetett K+F: trendek az okosvilágban

Felpörgetett K+F: trendek az okosvilágban

Felpörgetett K+F: trendek az okosvilágban

gyártás

2 perc

A Samsung szerint a kutatás-fejlesztésre fordított összeg lehet a kulcsa annak, hogy a technológia iránt érdeklődőket új és innovatív termékekkel nyerjék meg.

Korábban már idéztük azt az európai Samsung-kutatást, amelyből kiderült egyebek közt az is, hogy a magyarokat jobban érdekli az új technológia, mint az európai átlag, de az is, hogy kevésbé értünk a technológiai szakkifejezésekhez.

A férfiak inkább követik a trendeket

A kutatás kitért arra is, hogy a férfiak és nők, valamint a különböző korcsoportok mennyire érzik úgy, hogy a technológiai fejlődés elszaladt mellettük, de vizsgálták azt is, mennyire félnek a válaszadók attól, hogy nem tudják majd követni az újabb funkciók, kifejezések és eszközök rohamléptékű megjelenését és terjedését.

Általánosan elfogadott nézet, hogy a férfiak fogékonyabbak az újításokra, jobban érdekli őket az elektronikai cikkek világa. Ezt a sztereotípiát a hazai válaszok is alátámasztják a 16-54 év közöttiek körében. Ebben a korosztályban háromszor több nő válaszolta azt, hogy úgy érzi, nem tudja nyomon követni a fejlődést. 

A kutatásban arról is megkérdezték a résztvevőket, hogy az új okoseszközök segítséget jelentenek-e számukra az élet minden területén. A nők az összes korosztályban nagyobb százalékban válaszolták, hogy az élet minden területén élvezik a technológia vívmányok előnyeit. A 16-24 éves korosztályban a legszembetűnőbb a különbség (férfiak 3%, nők 20 %), ami a kor előre haladtával mérséklődik, de még 65 év felett is kétszer annyi nő válaszolt így, mint férfi.

Innováció a vállalatok szemével

A nagyfokú érdeklődés is jól mutatja, hogy a világ technológiai cégeire milyen hatalmas nyomás nehezedik abban a tekintetben, hogy folyamatosan túl kell szárnyalniuk a saját és a konkurencia eredményeit. Ebben az iparágban a gyártók egyetlen pillanatra sem ülhetnek a babérjaikon, hiszen végtelenül gyors versenyben kell választ adniuk a változékony fogyasztói igényekre, sőt előre meg kell jósolniuk azok változásait.

A Samsung éppen ezért 2010 óta 27 %-kal növelte a kutatás-fejlesztés területen dolgozók számát, így mára közel 70 ezer alkalmazott dolgozik a cég 34 kutatóközpontjában világszerte. 2015-ben a dél-koreai gyártó költötte a legtöbbet K+F tevékenységre az IT-szektorban (14,1 milliárd dollárt), az összes iparágat nézve pedig az ugyancsak előkelő második helyet tudhatta magáénak. Ez napi szinten közel 40 millió dolláros fejlesztésre szánt összeget jelent.