6 üzleti tipp az M2M-hez

6 üzleti tipp az M2M-hez

6 üzleti tipp az M2M-hez

gyártás

2 perc

Miután egyre inkább meghatározóvá válnak a gépek közötti (machine-to-machine) kommunikációra épülő készülékek, a vállalatok számára kulcsfontosságú, hogy előre meg tudják tervezni az M2M-megoldások bevezetéséhez, működtetéséhez kapcsolódó költségeket.

Az utóbbi időben a gépek közötti (machine-to-machine) kommunikációra épülő megoldások egyre inkább előtérbe kerülnek. A modern, vezeték nélküli hálózaton keresztül működő készülékek számos adatot rögzítenek, illetve továbbítanak például az okosautókról vagy a gyártósor legapróbb alkatrészeiről is. Miközben az innovatív technológiák fokozatosan beépülhetnek a felhasználók mindennapjaiba, az M2M-rendszerek beüzemeléséhez kapcsolódó költségeket első körben nehéz lehet előre megjósolni. Igaz, a szolgáltatók egyre több ponton segítenek az előzetes becslésekben is az ügyfeleknek.

Ki fog fizetni a Dolgok Internetéért? >>Ha a cégvezetők az M2M-technológiák bevezetéséhez kapcsolódó üzleti tervük néhány látszólag lényegtelen pontjára is figyelmet fordítanak, akkor a költségek és a beruházások megtérülése sokkal kiszámíthatóbbá válik. Cikkünkben most összegyűjtöttünk néhány hasznos tippet, amellyel a vállalatok jobban kezelhetik a felmerülő költségeket, és okosan gazdálkodhatnak a céges büdzsével:

1. Kövesse nyomon percről percre az M2M-készülékek használatát és forgalmát.

A szakértők szerint ez az egyik legjobb módja, hogy meghatározza, illetve keretek közé szorítsa a költségeket.  Azáltal, hogy analizálja az újonnan begyűjtött adatokat, képes lesz beazonosítani azt, hogy mely készülékek használják fel a legtöbb, illetve a legkevesebb információt. Ez különösen akkor bizonyul hasznosnak, ha számtalan különböző berendezést kell megfigyelés alatt tartania, amelyeknek a felhasználása is eltérő.

2. Számolja ki a költségeket egy adott pénzügyi időszak közepén.

Hogyha sikerül megváltoztatnia a korábbi gyakorlatot, és nemcsak a költségvetési ciklus végén számba venni a költségeket, akkor ezáltal sokkal inkább meg tudja tervezni azt, hogy mikor lesz több adatra szüksége egy rövidebb időszakban.

Az M2M versenyelőnyt biztosít >>3. Tesztelje a készülékek használatának módját, állítson fel különböző felhasználói profilokat.

Ezáltal átláthatja, milyen költségvonzata van annak, ha az M2M-alapú készülékei egy óra helyett óránként többször vagy akár percenként küldik és gyűjtik az adatokat a fogyasztókról, gépekről. Az analitikai megoldásokkal lehetősége nyílik arra, hogy többféle módszert is teszteljen, hogy milyen sűrűn és mennyi adatot érdemes továbbítani az eszközökkel, és ennek milyen hatásai lehetnek a költségek szempontjából.

4. Készítsen negyedévente összesítést a készülékek használatának változásairól.

Ez azért különösen fontos, hiszen az év elején felállított üzleti stratégia és terv pár hónap alatt érvényét vesztheti, és már nem feltétlenül szolgálja a cég további fejlődését.

5. Alakítson ki különböző határértékeket.

Akkor tudja a legjobban ellenőrzés alatt tartani a költségeket és csökkenteni a kockázatokat, hogyha előre meghatározza, hogy a készülékek mennyi adatot, szöveges, hang- vagy képüzenetet továbbíthatnak egymás között. Jó megoldás lehet olyan szolgáltatót választani, amelyik szükség esetén blokkolja az adatforgalmat a berendezésein, ha az megközelíti vagy eléri a kritikus szintet, illetve a riasztási funkciók itt is rendkívül hasznosnak bizonyulhatnak.

6. Vegye figyelembe a szezonális igényeket.

Ha például egy készüléket huzamosabb időre félretesz, illetve használaton kívül helyez, akkor fontos lehet, hogy megspórolja a működési költségeket. Azokban az iparágakban, ahol szezonálisan használnak bizonyos M2M-es berendezéseket, gépeket (például mezőgazdaság), ott előnyös lehet, ha a szolgáltatást egy adott időszakra fel lehet függeszteni.

Forrás: blog.aeris.com