Önvezető robot válthatná fel a gyárak futószalagjait

Önvezető robot válthatná fel a gyárak futószalagjait

Önvezető robot válthatná fel a gyárak futószalagjait

gyártás

2 perc

Az autonóm szerkezetnek köszönhetően csökkenhet az üzemekben a költségesen kiépíthető, fix infrastruktúra nagysága, az innovatív megoldás ugyanis lehetővé teszi a rugalmas gyártási rendszerek megvalósítását.

A közgazdaságtan egyik alapeleme, hogy minden vállalat számára léteznek állandó és változó költségek. Az elsőre jellemző példa a drága és megkerülhetetlen gyárüzemeltetés. Az amerikai Canvas ez utóbbin szeretne javítani a kisméretű autonóm gépei segítségével.

Robotok a gyártósor mellett

A gyárakban hagyományosan futószalagokat szerelnek fel azokon az útvonalakon, melyeken gyakran szállítanak alkatrészeket, nyersanyagokat vagy termékeket egyik pontból a másikba. A rögzített pályák hátránya, hogy a költséges kiépítés után az összes további folyamatot ehhez a meglévő infrastruktúrához kell tervezni.

Az önvezető kiskocsik ugyanakkor bármikor tetszőlegesen átprogramozhatóak, így akár egyetlen nap során is elláthatnak többféle különböző feladatot, attól függően, hogy mire mutatkozik igény.

Ahogy a vállalat vezérigazgatója, Jonathan McQueen elmagyarázta, egy ilyen jellegű kocsi tervezése bizonyos szempontból nehezebb, mint a hagyományos önvezető autóké. A kültéren közlekedő járművek ugyanis könnyen bízhatnak a viszonylag pontos GPS jelekben, míg a beltéri gurulórobotok többnyire csak pontosan megtervezett útvonalakon mozognak.

Ehhez képest a Canvas négykerekűje teljesen váratlan, sokszor kaotikus környezettel találkozik, ahol csak a saját műszereire, érzékelőire támaszkodhat, és azok adatai alapján kell a legrövidebb, legjobb útvonalat megterveznie. Ahhoz, hogy ilyen körülmények közt „túléljenek” a robotok, két fontos fejlesztés különbözteti meg őket társaiktól.

  • Az egyik, hogy teljesen egyedi módon dolgozzák fel a LIDAR-szenzorokból érkező adatokat: a kétdimenziós, csak az akadályokat jelző kép helyett komplex 3D-s térképeket hoznak létre a környezetükről.
  • A másik pedig, hogy a flotta járművei megosztják egymással a térképeiket, így akár megfelelő internetkapcsolat nélkül is segíthetik egymás munkáját.

A végfelhasználó számára azonban korántsem bonyolult a rendszer használata. Az online kezelőfelületen csak különböző leadó- és felvevőpontokat kell meghatározniuk, utána pedig egyszerű utasításokkal (vigye A-ból B-be, majd C-be a csomagokat) vezérelhetőek a szerkezetek.

A szakemberek tervei szerint több különböző feladat ellátására alkalmas gépet is fejlesztenének a jövőben, melyek segítségével már észrevehetően csökkenhetne a gyártásautomatizálás költsége, így akár a kisebb cégek is profitálhatnának a technológiából.

Forrás: TechCrunch