Így nyerhet az internetre csatlakozó ételautomatával

Így nyerhet az internetre csatlakozó ételautomatával

Így nyerhet az internetre csatlakozó ételautomatával

gyártás

2 perc

Az automaták előnyei közé tartozik, hogy valós idejű információkat továbbítanak arról, hogy mikor érdemes feltölteni a készleteket, továbbá lehetőség van arra is, hogy a kereskedők az árakat távolról változtassák meg a digitális kijelzőkön, a fogyasztók pedig elektronikusan is fizethetnek.

Az üzleti telemetriai megoldások egyik sikeres gyakorlati példája a világhálóra kapcsolódó étel- és italárusító automaták üzembe helyezése. Az intelligens készülékek ugyanis jelentősen javítják még az olyan vállalkozások termelékenységét és hatékonyságát is, amelyek már szilárd alapokon nyugszanak és megfelelő a felépítésük. Az összekapcsolt eladás – a connected vending – kifejezést először a Világgazdasági Fórumon használták, hogy példákkal is szemléltessék, miként lehet a gépek közötti (M2M: machine-to-machine) kommunikációval fejlődést elérni a hagyományos iparágakban.

Cikkünkben összegyűjtöttük, hogy melyek azok a legfőbb előnyök, amelyeket az internetre kapcsolódó és egymással kommunikáló automaták révén elérhetnek a vállalkozások:

  • Az M2M-technológiára épülő ételautomaták üzembe helyezése nem bonyolultabb, mint a hagyományos berendezéseké.
  • Az automatákat távolról is lehet konfigurálni.
  • A kezelőfelület a nap 24 órájában elérhető.
  • A készülékek valós idejű információkat továbbítanak arról, hogy milyen termékek vannak fogyóban, és mikor lenne érdemes feltölteni a készletet.

További kulcsfontosságú funkciók:

  • Készpénz nélküli fizetés,
  • Digitális kijelzők (amelyeken tetszés szerint lehet változtatni a termékek árát),
  • Közösségi eladás és automaták (Social Vending).

Bár a készpénz nélküli, elektronikus fizetés lehetősége nem volt adott a legelső automaták esetében, mostanra már elengedhetetlenné vált. Fontos érvnek számít a készpénz nélküli fizetés mellett szól, hogy a közeljövőben várhatóan rendkívül gyorsan nő majd azoknak a fogyasztóknak az aránya, akik a vásárlásoknál az NFC – tehát Near Field Communication alapú technológiákat veszik igénybe.

Az NFC különféle szabványok összessége, és lehetővé teszi a kis hatótávolságú, kétirányú kommunikációt különféle eszközök között. Főként okostelefonoknál és más hordozható készülékeknél használják kis mennyiségű adatok mozgatására.  

Olaszországban már automatából is be lehet vásárolni >>A legfrissebb szakértői előrejelzések alapján 2018-ra világszerte már 147 millió vásárló veszi majd igénybe az NFC-alapú megoldásokat, ami kétséget kizáróan látványos növekedés a jelenlegi 20-40 millió főhöz viszonyítva. Az NFC – amely már elérhető a legtöbb okostelefonban – különösen kényelmes megoldás, hiszen lehetővé teszi, hogy a felhasználók a PIN kódjuk megadása nélkül bonyolítsák a fizetéseiket, ráadásul billentyűzetre sincsen szükségük.

Miközben a „Near Field Communication” szabványra épülő technológiák egyre elterjedtebbé válnak, számos kereskedő vállalat valószínűleg még mindig chipek és mágneskártyák segítségével biztosítja majd a készpénz nélküli fizetés lehetőségét, vagy pedig olyan alkalmazásokat fejleszt ki, amelyeken keresztül a tranzakciókat online módon lehet lebonyolítani. Bizonyos környezetben, például a nagyvállalatok, az egyetemek és a kórházak körében még mindig az előre feltöltött kártyák (pre-paid cards) számítanak a legkedveltebb opciónak, mert ezek egyrészt kedvezményeket biztosítanak a felhasználóknak, másrészt a fogyasztók le tudják vásárolni az előre feltöltött kreditjüket.