Új generációs AR-kijelzőt fejleszt a DigiLens

Új generációs AR-kijelzőt fejleszt a DigiLens

Új generációs AR-kijelzőt fejleszt a DigiLens

gyártás

2 perc

Ahogy a kiterjesztett valóság (AR) egyre népszerűbbé válik, úgy a kijelzőgyártással foglalkozó cégek is mind több energiát fektetnek a modern lencsék működésének fejlesztésébe.

A HoloLens, a Vuzix és a Magic Leap által jelenleg használt eljárások mind egy bonyolult technológián alapulnak, ahol a lencsébe karcolt motívumok „elkapják” és eltérítik az üveg szélére projektált fényt. A DigiLens most olyan új gyártási eljárást tervez, melynek során a lencsékhez szükséges, elképzelhetetlenül vékony holografikus optikát olyan módon nyomtatják, hogy az jelentősen megnövelje ezeknek a kijelzőknek a látóterét. 

A jelenleginél sokkal vékonyabb és átlátszóbb kijelzők gyártására alkalmas technológia iránt más cégek is érdeklődnek. A DigiLens nemrégiben jelentette be, hogy egy 22 millió dolláros stratégiai befektetésről szóló tárgyalást zárt le, olyan cégeket bevonva, mint például a Sony, a Foxcom, a Continental vagy a Panasonic. 

Az úgynevezett diffraktív lencsék lehetővé teszik, hogy olcsóbban állítsunk elő olyan, a mostaninál vékonyabb kijelzőket, amelyeknél a lencsén belüli fizikai torzulások vezetik a fényt az emberi szem felé – állítja a DigiLens. Az AR-hez kulcsfontosságú diffraktív optikák gyártásánál ugyanis a több milliónyi apró optikai struktúrát nem drága karcolással, hanem nanotechnológia segítségével írják a lencsére.

Mivel a headset-alapú kiterjesztett valóság felhasználásának elterjedése még hosszú évekig várathat magára, a DigiLens próbál a technológiának más felhasználási területet találni. Az egyik ilyen lehetőség az autók szélvédőjére vetített „holografikus” kijelző. Ez az esztétikusabb megjelenésen felül kényelmesebbé és biztonságosabbá teszi a vezetést. Lehetőséget jelent a technológia beépítése a motorkerékpárosok bukósisakjába is, a DigiLens a BMW-vel dolgozik azon, hogy az újszerű kijelzője a bukósisakokban is helyet kapjon.

Jól látszik tehát, hogy annak ellenére, hogy az AR-terület még nagyon fiatal, a cégek gőzerővel fejlesztik a fizikai és a digitális világot pontosabban kombináló, átlátszó kijelzőket és egyéb technológiákat. 

Forrás: Techcrunch