Viselhető technológia: folytatódnak a felvásárlások

Viselhető technológia: folytatódnak a felvásárlások

Viselhető technológia: folytatódnak a felvásárlások

gyártás

2 perc

A Fitbit szerdán jelentette be hivatalosan, hogy felvásárolta a hosszú ideje üzleti problémákkal küszködő Pebble okosóra-startupot. Egyes szakértők szerint a viselhető kütyük meg-megingó piaci viszonyainak konszolidációja akár újradefiniálhatja az egész ipart.

Bár a Fitbit a viselhető eszközök piacának csúcsán áll, mégsem dőlhet hátra, az előrejelzések ugyanis azt valószínűsítik, hogy az ünnepi időszakban a várakozáshoz képest alacsonyabb lesz a kereslet a termékeik iránt. Lauren Goode, a Verge újságírója szerint a piaci konszolidációra jó példák lehetnek a nagyszámú egészségügyi applikációk is, amelyekre manapság előszeretettel „teszik rá a kezüket” a piacvezető cégek. 

Hibrid modellekkel törhet előre az okosóra-piac

Utóbbiak gyakran nem csak azért fektetnek a kis startupokba, hogy továbbvigyenek egy jó ötletet, hanem mert az adott cég által összegyűjtött információkat remekül fel tudják használni saját céljaikra – az ezekben lévő potenciál pedig önmagában is sokkal többet érhet, mint a vállalkozások által kifejlesztett hardverek. 

„Ha egy társaság nem tudja eladni az eszközeit, még mindig könnyen pénzzé teheti az általa értékesített platformot vagy az időközben gyűjtött adatokat” – írja Goode. A szerző a Pebble felvásárlása kapcsán is erre gyanakszik. Szerinte egy okosóra-platform megszerzése segíthet színesebbé tenni a Fitbit termékkínálatát ezen a területen is. A felvásárlás tehát nemcsak a termékekről szólhat, hanem sokkal inkább arról az egyedi tudásról is, amivel a Pebble szakemberei rendelkeznek.

A Fitbitnek ezzel a manőverrel ráadásul sikerült bekebeleznie a saját árkategóriájában fellelhető legerősebb ellenfelét. A többi nagyobb, viselhető eszközöket gyártó cég, mint például az Apple, Garmin vagy a Xiaomi jóval erősebb konkurenciát jelentenek, de érthetően hasonló tranzakció messze meghaladná a cég lehetőségeit. A Pebble 2012-ben tört be a piacra egy rekordokat megdöntő Kickstarter-kampánnyal, amelynek köszönhetően okósóráival kiemelkedő profitra sikerült szert tennie. A korai szárnyalás azonban nem tartott sokáig, a Pebble Time 2 nevű modell debütálása már nagy csúszással indult, majd az elszenvedett károk után a cég kénytelen volt 25%-os leépítést végrehajtani.

A Pebble messze nem az egyetlen problémákkal küszködő vállalat a viselhető eszközök kívülről talán fényesnek és vonzónak tűnő világában. A legnagyobb vállalatoknak sem mindig egyszerű a tervekhez tartaniuk magukat; a Google például az Android Wear-rel kapcsolatban jelentette be a 2017-re csúsztatott megjelenést.

Ennek köszönhetően beindult a dominóeffektus; az LG, a Huawei és a Motorola Android Wear-t futtató óráinak megjelenései is mind-mind eltolódtak. Ez is közrejátszhat abban, hogy az IDC adatai szerint a világszerte eladott okosórák mennyisége a 2016-os év harmadik negyedévére 52%-kal esett vissza az előző évi időszakhoz hasonlítva.

Forrás: ReadWrite