Az IoT új vásárlói élményeket is biztosít

Az IoT új vásárlói élményeket is biztosít

Az IoT új vásárlói élményeket is biztosít

kereskedelem

3 perc

A Dolgok Internetéről szőtt víziók hatása valószínűleg mélyreható változásokat fog elindítani a kiskereskedelmi szektorban is.

Az elmúlt három évtized folyamán végbement technológiai fejlődés mind a magánszemélyeket, mind a vállalkozásokat bevezette az információs korszakba. A világháló, majd ezt követően a mobiltechnológiák és -készülékek gyors átvétele a hétköznapi életünk minden egyes szegletét befolyásolta. „A fizikai és virtuális vásárlási csatornák jóval intelligensebbé válnak és egymáshoz kapcsolódnak, ezáltal egy minden eddiginél ideálisabb környezetet teremtenek a vásárláshoz” – mondta a kereskedelem jövőbeli kilátásairól a Beecham Research piackutató ügyvezető igazgatója, Robin Duke-Woolley.

Az NFC okosan kapcsolja össze a vevőket és az üzleteket

A különféle vásárlási csatornák megjelenése nem jelenti azt, hogy ezek kölcsönösen kizárnák egymást. A valóságban, ha egy kereskedő átfogó stratégiát dolgoz ki a vevők minél szélesebb körű kiszolgálása érdekében, akkor ezzel egyszerre válik fizikai és virtuális értelemben véve is kereskedővé. Erre példa lehet, hogyha interaktív értékesítési pontokat helyez el az adott cég azokon a helyszíneken, ahol már jelen van.

A vendéglátásban és a szórakoztatóiparban ezen felül további speciális igények is felmerülhetnek, hiszen itt nem csupán termékek eladásáról van szó, hanem a cégek további kiegészítő szolgáltatásokat is kínálnak. 

Mindez azt is előrevetíti, hogy a meglévő vásárlói környezet átalakítása nem egyszerűen egy technológiai feladat, hanem a kereskedőknek egységes, Dolgok Internetére épülő stratégiát kell kiépíteniük – érintve valamennyi üzleti folyamatot. A kereskedelmi szektort számtalan különböző mód szerint lehet felosztani, hogy jobban meg lehessen érteni, mi okozhat gondot, és mely területeken lehet a legjobban kiaknázni a Dolgok Internete (Internet of Things, IoT) nyújtotta előnyöket. Az alábbiakban megpróbáltunk felvázolni egy lehetséges forgatókönyvet:

Több helyszínen is jelen lévő kereskedők:

A szóban forgó cégek világszerte különféle élményeket kínáló üzletek széles skáláját üzemeltetik, ezek között találhatóak bevásárlóutcákban lévő luxusboltok, élelmiszer-áruházak, bevásárlóközpontok, de akár utcai piacok is. További lehetőség, hogy a bevásárlóközpontokon belül akár nyithatnak outleteket vagy vámmentes boltokat a repülőtereken.

Több hasznot szeretne? Kereskedjen okosan!

A sokoldalú, többféle üzletet működtető cégek számára az jelentheti a legkomolyabb kihívást, hogyan tudják újradefiniálni az egyes boltok szerepét új stratégiájukon belül. A hagyományos üzletek továbbra is döntő fontosságúak maradnak. Az első számú cél tehát az, hogy a vásárlóknak minél változatosabb és színvonalasabb, „emberi” szolgáltatást és élményt nyújtsanak.

Mindehhez érdemes hozzátenni, hogy napjainkban már nem feltétlenül a fizikai értelemben vett boltok bonyolítják az eladásokat. Az utóbbi időben több kreatív ötletnek lehettünk szemtanúi. Feltűntek például a pop-up üzletek, amelyek csupán pár hónapig látogathatóak egy adott helyen, aztán továbbköltöznek. 

Eközben nem szabad lebecsülni az internetes áruházak által támasztott versenyt sem. A több helyszínen jelen lévő kiskereskedők előtt az a legfőbb kihívás, hogy miként alkothatnak egységes stratégiát és teremthetnek összhangot a vásárlási csatornák, illetve a világ különböző részein található, eltérő profilú üzletek közt. Az integráció elengedhetetlenül szükséges azért, hogy optimálissá lehessen tenni az erőforrások elosztását és egységes üzenetet lehessen közvetíteni a vásárlók felé. A Dolgok Internetére épülő stratégiának éppen ezért mindenképpen az integrációra kell épülnie, hogy egyszerre tegyék intelligenssé és problémamentessé a kereskedelmet. 

Forrás: IoT Now