Digitalizáció a divat világában

Digitalizáció a divat világában

Digitalizáció a divat világában

kereskedelem

2 perc

Napjainkban már a divatiparban is egyre több ponton jelennek meg a Dolgok Internetére épülő megoldások. Egy újfajta chip segítségével például visszakövethetővé válik, hogy melyik modell viselte korábban a ruhát, de a technológia akár az ajándékozást is személyesebbé teheti.

A Babyghost márka egyezséget kötött az elsősorban blokklánc technológiával foglalkozó BitSE vállalattal. A kínai társaság korábban indította útjára a VeChain projektet is. Az együttműködés keretében a partnercégek NFC-s jeladókkal ellátott ruhadarabokat dobnak piacra, amelyek természetesen nem nélkülözik a blokklánc technológia elemeit sem.  

Villámvásár a kifutón – Innováció a divatban

A „Blockchain” lényege, hogy lehetővé teszi a különböző értékek egyszerű cseréjét. A tranzakciók történetét egymástól független és egyenrangú számítógépek tartják nyilván, és a hálózathoz bárki csatlakozhat. Az utóbbi időben már a divatipar is előszeretettel alkalmazott innovatív technológiákat, melyet jól demonstrál, hogy a Babyghost a Shanghajban megtartott Fashion Weeken már egységesen VeChain-chipekkel együtt mutatta be a 2017-es tavaszi és nyári kollekcióját. 

Azok, akik valamilyen NFC-kommunikációra alkalmas készülékre letöltik a VeChain alkalmazást, a chipet odaérintve rengeteg információhoz juthatnak az adott ruhadarabról, egyebek közt azt is megtudhatják, hogy melyik modell viselte azt a legutóbbi divatbemutatón.  

„A chipet be lehet úgy programozni, hogy fényképeket, videókat vagy akár személyre szabott adatokat tároljon, például azt, hogy mikor vásárolták, ki kapta és milyen alkalomból” – magyarázták Qiao Ran Huang és Joshua Robert Hupper, a Babyghost márka alapítói. Ezzel még egyedibbé lehet tenni az ajándékozást, hiszen a különleges alkalmakat és nyaralásokat a korszerű technológiával könnyedén meg lehet örökíteni, és „hozzákapcsolni” a ruhadarabhoz.

Mindeközben a blokklánc technológia (amely a hamisítás elleni megoldásokra, az ellátásilánc-menedzsmentre és a készletgazdálkodásra is fókuszál) lehetőséget ad arra, hogy a platformhoz csatlakozó valamennyi felhasználó megtalálhasson és nyomon követhessen egy adott terméket.

NFC a palackban

Az NFC-technológia diadalútját egyébként számos innovatív újítás fémjelzi az elmúlt időszakból is. Júniusban a Maria&Donato exkluzív táskakollekciójának tulajdonosai az NFC-s eszközeik odaérintésével online hitelesíthették a vásárlásaikat, juthattak információhoz magáról a márkáról vagy vásárolhattak limitált kiadású kézitáskákat. A franciaországi Burgundy-ban található Geantet-Pansiot szőlészet pedig a borospalackjait látta el speciális NFC-jeladókkal, hogy a vásárlóik az okostelefonjukon keresztül is információhoz jussanak a borokról. 

Forrás: NFC World+