Francia „gyorsétterem” – Érdemes átvenni a példát

Francia „gyorsétterem” – Érdemes átvenni a példát

Francia „gyorsétterem” – Érdemes átvenni a példát

kereskedelem

3 perc

Az egyik párizsi étterem pincéreit okostelefonokkal és okosórákkal szerelték fel, így sokkal gyorsabbá vált a rendelések teljesítése, a vendégek kiszolgálása és a fizetés is.

Ki az, aki Párizsban sétálva ki tudna hagyni egy omlós croissant-t, szemet gyönyörködtető, ínycsiklandó kávét vagy akár a francia lecsónak nevezett ratatouille-t? Ha nem tud ellenállni a kísértésnek, akkor érdemes betérni a Champs Élysées egyik barátságos vendéglőjébe, viszont ne érje akkor sem meglepetés, ha egészen újszerű módon, modern technológiák segítségével veszik fel a rendelését.

Az egyik párizsi étterem, a Who’s vezetői ugyanis valamennyi felszolgálójukat okostelefonokkal szerelték fel, a pincérek így mobiljaikon pötyöghetik be az új rendeléseket. Ez azonban még nem minden; a csaposok és a szakácsok okosórán keresztül küldenek értesítést a felszolgálónak, ha elkészült a kért étel vagy ital, így a rendelés minden késlekedés nélkül azonnal landolhat a vendég asztalán. A vendéglátósok egyébként a Samsung Galaxy S5 mobiltelefonok és a Samsung Gear okosórák mellett tették le a voksukat.

A konyha különböző pontjain emellett táblagépeket is beüzemeltek, miközben a Galaxy Note Pro készülékek pénztárgépként működnek. Az okoseszközök folyamatos kapcsolatban állnak a többi berendezéssel, és valós idejű adatokat továbbítanak egymás között az Apybox szerverén keresztül.

Az étterem közleménye szerint a modern technológiák bevetése egyebek között azért hasznos, mert az ételek és az italok elkészítése már a rendelés pillanatában elkezdődhet, a szakácsok rögtön látják a konyhában a „kívánságlistát”. Ha pedig tányérra került a vacsora, vagy készen van a koktél, akkor a pincérek egy perc késlekedés nélkül szolgálhatják ki a vendéget, lényegesen javítva a szolgáltatás színvonalát és lerövidítve a várakozás idejét.

A Who’s étterem tulajdonosa, Jean-Bernard Memeboo szerint ez az újítás egy egész kivételes kommunikációs lehetőséget teremt az étterem különböző pontjai, illetve a dolgozók között. Az egymáshoz csatlakozó okoseszközök beszerzése jelentősen megkönnyíti a csapatuk napi munkáját, ráadásul ezzel versenytársaik közül is kitűnhetnek, a prémium minőségű fogások mellett a rendkívül gyors és pontos kiszolgálással egyaránt.

Az M2M, vagyis a gépek közötti kommunikációra épülő megoldások egyébként egyre jobban átszövik a gasztronómia és az étkezés világát, teljesen új alapokra helyezve a táplálkozást. A kínai Baidu keresőóriás például okosevőpálcikákat kezdett el fejleszteni, amelyek kiszűrik az ételben található káros összetevőket, de mutatják a hőmérsékletet, a pH-értéket és a tápanyag-tartalmat is. A TellSpec intelligens készüléke egyfajta mini lézeres leolvasóval ad információt a tányéron lévő fogás kalóriatartalmáról, vagy az esetlegesen allergiát okozó hozzávalókról. Ha pedig valaki hajlamos kutyafuttában bekebelezni az ebédjét, akkor érdemes beszereznie egy Hapifork okosvillát, amely vibrálni kezd, hogyha a tulajdonosa túlzottan gyorsan tömné magába az ételt.

Forrás: NFC World