Hangvezérelt kávérendelés a Starbucks-nál

Hangvezérelt kávérendelés a Starbucks-nál

Hangvezérelt kávérendelés a Starbucks-nál

kereskedelem

2 perc

Az amerikai fogyasztók már a Starbucks iOS mobilalkalmazáson vagy az Amazon virtuális asszisztensén, Alexán keresztül is leadhatják kávérendelésüket.

 

A legutóbbi negyedévben az Egyesült Államokban a népszerű kávéhálózat rendeléseinek 7 százaléka történt a saját fejlesztésű okostelefonos applikációjukon keresztül. Mostanra pedig már csaknem 1200 olyan üzletük van, amelyekben 20 százalék vagy annál magasabb a mobillal történő rendelés és fizetés, míg egy évvel ezelőtt csupán 13 üzletben volt ez így.

A My Starbucks Barista elnevezésű hangvezérléses alkalmazást jelenleg 1000 ügyfél teszteli, mielőtt fokozatosan mindenhol elérhető lesz még idén nyáron. Ehhez kapcsolódóan az Amazon Echo okosotthon-vezérlő hangszórója is külön hangvezérelt rendelőapplikációt kapott, melyet bárhonnan használhatnak a felhasználók, ahol rendelkeznek valamilyen Alexa eszközzel.

Az üzenetkezelő felület lehetővé teszi az ügyfeleknek, hogy rendelni és fizetni tudjanak. A telefonba beszélve vagy szöveget beírva éppen úgy zajlik a rendelés, mintha csak a kávézóban beszélnének a felszolgálóhoz. Így viszonylag gyorsan fel lehet sorolni a kávékat és süteményeket, az applikáció pedig egy chatfelületen visszaolvassa a teljes rendelést és megmutatja, hol a legközelebbi üzlet, ahol a felhasználó átveheti azokat.

Az alkalmazás arra is alkalmas, hogy a vendég egyedivé tegye italát, az itallapon alapból nem szereplő kávét kérjen, például félkoffeineset, vagy tejeskávét hideg tejjel.

Forrás: NFC World+