Újítások a kereskedelemben – Így segíthet az RFID-chip a vásárlóknak

Újítások a kereskedelemben – Így segíthet az RFID-chip a vásárlóknak

Újítások a kereskedelemben – Így segíthet az RFID-chip a vásárlóknak

kereskedelem

2 perc

Talán a nem is olyan távoli jövőben már a bevásárlótáska is okos lesz.

A Dolgok Internete (Internet of Things) egyre több területre szivárog be, és az újítások természetesen a kereskedelmi szektort sem kerülhetik el. Az Adobe például március végén nyitotta meg bemutatóboltját Las Vegasban. Az üzlet különlegessége, hogy egyrészt elemzik a boltban tartózkodók vásárlási szokásait, valós időben monitorozzák a készletadatokat, másrészt a rádiófrekvenciás azonosítóval ellátott termékeknek köszönhetően minden egyes árucikk útja pontosan látható a bolton belül.

Az intelligens vásárlás önmagában nem újdonság, hiszen vannak olyan üzletek, ahol felokosított jeladók (smart beacon) segítségével mobiltelefonjaikon keresztül követik nyomon az ott tartózkodókat. Az RFID (Radio Frequency IDentification) technológián alapuló megoldások is egyre nagyobb szerepet kapnak, ezeknek lényege a speciális címkék segítségével történő adatgyűjtés, -továbbítás és -tárolás.

Már a bevásárlótáska is automatikusan fizethet Ön helyett

Újabb okosmegoldást kínál a Twyst nevű startup is az általuk létrehozott bevásárlótáskával, amely automatikusan listázza a belehelyezett termékeket, majd megterheli a végösszeggel a vevő hitelkártyáját, amikor az elhagyja az üzletet. A szett egy nagyobb és egy abban található kisebb táskából áll, a fizetési folyamat pedig egyszerű: amikor a vásárló a kisebb táskát eltávolítja, azzal automatikusan kezdeményezi a kapcsolódó pénzügyi tranzakció végrehajtását.

A fejlesztésnek egyelőre még csak a demoverziója működik. Michael Klein, az Adobe Systems kereskedelmi stratégiáért felelős igazgatója kiemelte: ezzel a megoldással is névtelenek maradnak a vevők, akik pedig „fel akarják fedni” magukat, azok a boltban található érintőképernyők segítségével tehetik meg mindezt. Ezzel egyéni kedvezményekhez juthatnak vagy házhoz szállítással rendelhetik meg a készleten éppen nem lévő termékeket, továbbá külön katalógusokat is böngészhetnek.

Az ilyen és ehhez hasonló fejlesztések révén a kereskedők személyre szabott, részletes információkhoz juthatnak a készletadatoktól kezdve a logisztikán át a vásárlási szokásokig gyakorlatilag mindenről, ezzel pedig akár növelhetik piaci előnyüket is.

Forrás: Fastcompany.com