Intuitívabb hirdetéseket szeretnének a fiatalok

Intuitívabb hirdetéseket szeretnének a fiatalok

Intuitívabb hirdetéseket szeretnének a fiatalok

kereskedelem

2 perc

A különböző generációk adatmegosztási és online vásárlási szokásait vizsgálta az Epiphany amerikai piackutató cég. A felmérésből kiderült, hogy a Z generáció tagjai akár több adatot is megadnának magukról, ha így személyre szabott, „intelligens” hirdetésekkel találkozhatnának.

A keresőmarketinggel (SEO) és digitális marketinggel foglalkozó cég kutatása szerint a 18-24 évesek 32%-a használja a közösségi médiát azért, mert vásárolni szeretne, a 45-54 éves korosztálynál viszont ez az arány csak 13%. A fiatalabbak negyede számolt be arról, hogy azért néz meg például a YouTube-on különféle videótartalmakat, hogy utánanézzen a számára érdekes termékeknek vagy szolgáltatásoknak.

Marketingstratégiák az IoT világában

Tom Salmon, a vállalat igazgatója elmondta, hogy a vizsgálat során olyan érdekes viselkedési szokásokra derült fény, melyeknek reményei szerint a jövőben is hasznát vehetik, és amelyek a következő években a marketingszakértők számára is táptalajul szolgálhatnak.

A Z generáció keresési és vásárlási szokásai a nagy márkák számára is lehetőséget teremtenek arra, hogy a minták mögé tekintve felmérhessék, mit is jelentenek ezek az online csatornák értékesítési szempontból.

A felmérés szerint a fiatalok szívesebben kattintanak a közösségi médiában a különféle hirdetésekre, 35%-uk minden további nélkül megnézne egy Facebook-hirdetést. Ehhez képest a 45 felettiek csupán egyötöde tenne így. A vásárlási arányok is eltérők, minden tizedik 18-24 év közötti válaszadó számolt be arról, hogy egy Facebook-hirdetésre kattintva vásárolt, míg az idősebb válaszadóknak csak a 6%-a állította ugyanezt.

Intuitívabb keresés

A kutatás azt is kimutatta, hogy a megkérdezettek jelentős része (20%-a) szeretné, ha keresési szokásai alapján személyre szabottabb ajánlatokat kaphatna, bár ez a mutató is korosztályonként változó. A 18-24 évesek 25%-a kívánt „intuitívabb” keresést, szemben a 35-44 évesek 21%-ával és a 45-54 évesek 15%-ával. Továbbá a 18-24 évesek 19%-a hajlandó több személyes adatot megosztani a célzott marketing érdekében, míg a 45-54 évesek esetében mindössze 11% ez az arány.

Az is kiderült, hogy különösen a fiatalabb generációk keresik az innovációkat: 46%-uk szeretne fotóalapú keresést, 26%-uk pedig valamilyen, hangulat alapján történő keresést. Tom Salmon szerint ez valószínűleg az okostelefonok elterjedésének köszönhető, pontosabban annak, hogy a Z generáció körében mára ez az internetezéshez használt elsődleges eszköz.

Forrás: Marketing Tech News