Márkahűség és vásárlói élmények az okoseszközök jóvoltából

Márkahűség és vásárlói élmények az okoseszközök jóvoltából

Márkahűség és vásárlói élmények az okoseszközök jóvoltából

kereskedelem

2 perc

A képlet egyszerű: az új fejlesztések és a közösségi média segítségével több adatot tudhatnak meg a cégek a vevőikről, így jobban kiszolgálhatják igényeiket.

A Gartner előrejelzése szerint idén év végére nagyjából 6,4 milliárd okoskészülék lesz, ez 2015-höz képest 30%-os növekedést jelent. 2020-ra pedig 25 milliárdos, sőt a Cisco szerint akár 37 milliárdos darabszámmal lehet kalkulálni.

A csatlakoztatott eszközök nagy előnye, hogy a korábbi feltételezéseknél sokkal több adatpontot képesek követni és rögzíteni, ez pedig egyedülálló lehetőséget jelent a vállalkozásoknak, hiszen így egy új típusú „képernyőn” keresztül szólíthatják meg a fogyasztókat.

Erősebb márkahűség

A legtöbb cég tisztában van a közösségi média nyújtotta előnyökkel és ki is használja azokat, egyes felmérések szerint a fogyasztók 60%-a pedig állítása szerint szorosabbnak érzi a kapcsolatot, ha online is kapcsolatba kerülhet az adott márkával. Márpedig a márkahűség kialakulása nagyban függ a felhasználói élménytől, a cégek így igyekeznek valóban hasznos és személyre szabott élményt nyújtani, vásárlás előtt, alatt és után egyaránt.

Holly Pavlika, a Collective Bias márkastratégiáért felelős alelnöke szerint az összegyűjtött adatok révén a vállalatok sok mindenbe nyerhetnek betekintést, megérthetik, hogy milyen nyelven és formában érdemes megszólítaniuk célközönségüket. 

A WT Vox összegzése szerint az okos és viselhető kiegészítőket használók 70 százaléka venne részt valamilyen okostelefonról elérhető hűségprogramban, 2017-re pedig az okostelefonokon, viselhető kiegészítőkön és egyéb IoT-eszközökön keresztül bonyolított vásárlások értéke az 1 milliárd dollárt is elérheti – áll a kapcsolódó jelentésben.

Új típusú vásárlási élmény

A fentiekből azonban nemcsak a vállalkozások profitálhatnak, hanem a fogyasztók is, akik pozitív élményeket várnak a viselhető kiegészítőkön és egyéb intelligens készülékeken keresztül bonyolított vásárlásoktól – összességében olyan technológiai megoldásokat szeretnének, melyek megkönnyítik életüket.

Például ma már könnyen megvalósható, hogy bevásárlás közben a tulajdonos okosórája kommunikáljon a boltban lévő jeladókkal, az így nyert adatokat pedig szinkronizálja a felhasználó közösségi médiába feltöltött adataival. A böngészési szokások alapján így meghatározható, mi kerüljön a kosárba. A felhasználó például már azelőtt tudhatja, hogy a kiszemelt termék hol és mennyiért található az adott üzletben, mielőtt egyáltalán belépne oda.