Nagyot szólhat az Amazon Echo

Nagyot szólhat az Amazon Echo

Nagyot szólhat az Amazon Echo

kereskedelem

2 perc

A fejlesztőcég reményeit valóra váltva üzleti szempontból is igen sikeres lehet az Amazon által tavaly nyáron piacra dobott, hangutasításokkal is vezérelhető Echo hangszóró, valamint a kapcsolódó Alexa intelligens személyi asszisztens.

A japán Mizuho befektetési vállalat szakértői szerint a szoftverből és az intelligens eszközből származó bevételek együttesen 2020-ra meghaladhatják a 11 milliárd dollárt. A cég most azzal számol, hogy ebből az összegből 4 milliárd dollárt tesz majd ki az Echo készülékek forgalma (ideértve a Dot és a Tap típusú hangszórókat is), a fennmaradó 7 milliárd dollár pedig azokból a tranzakciókból jönne össze, melyek az internetes kereskedőcég weboldalára irányítanák azokat a vásárlókat, akik elégedettek voltak a fejlesztéssel és a szolgáltatásokkal. 

A kulcsszó: a hangvezérlés

Az Echo egy, az Amazon által kifejlesztett, hangvezérléssel irányítható készülék, amelynek segítségével a felhasználó zenét vagy hangoskönyveket hallgathat, sőt akár rendeléseket is feladhat a cég honlapján, pusztán azáltal, hogy beszélget az eszközzel. Az intelligens hangszóró egyik legfontosabb alkotóeleme az Alexa virtuális asszisztens, amely más berendezésekkel is párosítható, legyen szó akár autókról vagy hűtőszekrényekről – ezáltal a berendezés az okosotthon központi vezérlőjévé is avanzsálhat.

„Ezek még nagyon korai becslések, de úgy véljük, hogy az Alexával kiegészített Echo termékcsalád, a tranzakciókkal, illetve az applikációkkal kiegészítve egy egészen páratlan bevételi lehetőséget jelent a fejlesztő cég számára” – emelte ki a Mizuho elemzője. Neil Doshi szerint a készülék sikerének hatására az Amazon az emberek mindennapi életének egyik központi elemévé válhat, tovább növelve a vállalat piaci potenciálját.  

A szakértő előrejelzése szerint idén még körülbelül 8,6 millió darab Echo találhat gazdára, viszont az eladások csupán a 2020-as esztendőben akár 41,3 millióra is felszaladhatnak, egyetlen év alatt mintegy 4 milliárd dolláros profitot termelve. A következő négy évben a Mizuho várakozásai alapján 113 millióra emelkedhet a készülékek forgalma. Ha azt feltételezzük, hogy ezeknek a készülékeknek a felével a felhasználók vásárolnak is, és átlagosan 25 dollárt költenek el évente öt alkalommal, akkor a nyereség már a 7 milliárd dolláros szintet is megütheti.

Érdemes hozzátenni, hogy a Mizuho nem az egyetlen rendkívül optimista cég a piacon, ha az Echo és az Alexa által potenciálisan generált üzleti haszonról van szó. A kanadai RBC Capital befektetési bank szakértői nem zárják ki, hogy az Echo az Amazon negyedik pillérévé növi ki magát, felsorakozva az elektronikus kereskedelem, az AWS felhő-alapú szolgáltatás, valamint a harmadik felek által elérhető piactér mellé.

Az RBC derűlátó előrejelzését főleg azzal indokolta, hogy az Alexa az eddiginél jóval nagyobb forgalmat is képes generálni az Amazon honlapján. A cég kutatása szerint az Alexa szoftverrel ellátott eszközök tulajdonosainak mintegy negyede nyilatkozott arról, hogy nagyon, vagy meglehetősen gyakran vásárolt már hangutasítások segítségével. 

Forrás: Business Insider