Ötödével több okostelefont értékesített a Huawei

Ötödével több okostelefont értékesített a Huawei

Ötödével több okostelefont értékesített a Huawei

kereskedelem

2 perc

A fogyasztói üzletág 2017 első negyedévében összesen 34,5 millió okostelefont szállított le, ami 21,6 százalékos növekedést jelent az előző évi értékhez képest.

Az IDC adatai szerint a kínai vállalat részesedése az okostelefonok világpiacán 9,8 százalékra növekedett, amellyel megerősítette pozícióját a világ harmadik legnagyobb okostelefon-gyártójaként.

MWC: telefonál és fizet is a Huawei Watch 2

Az év első negyedében a Huawei több mint 50 százalékkal gyarapította a kiszállításokat a világ 52 országában, amelyből 32-ben az emelkedés meghaladta a 100 százalékot.

Kínában és Európában a vállalat fenntartotta a jelentős 20, illetve 15 százalékos növekedést, míg Dél-kelet Ázsiában és a Csendes-óceáni térségben több mint 70 százalékkal növelte az eladásokat.  

A társaság a Huawei P9 sorozat és Mate 9 globális eladásainak köszönhetően jelentős növekedést ért el a prémium kategóriás okostelefonok piacán is. Az első negyedévben a közép- és felső kategóriás telefonok (300 dollár, azaz kb. 85 ezer forint feletti készülékek) aránya 11 százalékkal haladta meg az előző évi értéket. 

A GfK szerint az 500 dollár (átszámítva 150 ezer forint) és az e feletti összegbe kerülő prémium telefonok piacán a Huawei részesedése 9,7 százalék volt februárban, kilenc országban pedig (így például Kínában, Spanyolországban, Olaszországban, Lengyelországban és egyéb kulcsfontosságú piacokon) a 10 százalékot is elérte. A cég tabletpiacon is jól teljesített: a táblagép-szállításai 70 százalékkal haladták meg az előző évi eredményeket.