Csak a képzelet szab határt: kreatív innovációk egyetemistáktól

Csak a képzelet szab határt: kreatív innovációk egyetemistáktól

Csak a képzelet szab határt: kreatív innovációk egyetemistáktól

közszolgáltatás

2 perc

A 2016-os Microsoft Imagine Cup verseny innovációs kategóriáját egy román fejlesztőcsapat nyerte meg viselhető egyensúly- és testtartáskövető eszközükkel.

A nyári versenyen a 35 döntős közül a nyertesek három kategóriából kerültek ki – játék, innováció és a világjobbító ötleteket kereső „world citizenship". Minden nyertes csapat 50 ezer dolláros pénzjutalomban részesül, illetve az Enty tagjainak lehetőségük nyílik egy mentori ülésre is a Microsoft vezérigazgatójával, Satya Nadella-val.

Az Enty innovátorai Romániából érkeztek, és mindhárman informatikus hallgatók. Fejlesztésük nyomon követi a belső fül egyensúlyát és a gerinctartást.

A két terület problémái nagyon sok fájdalomhoz vezethetnek egyes betegek esetében, de ezek hatását csak nehezen és költségesen lehet pontosan mérni. A berendezés egy gyorsulásmérőből, egy magnetométerből és egy giroszkópból áll, hogy valós időben nyomon követhesse a mozgást. Innentől az adatok feltölthetők Azure SQL adatbázisba, ahonnan az orvosok is hozzáférhetnek a mérésekhez.

„Az egészségügyi iparág sok esetben még mindig régi megoldásokra épül, éppen ezért mi azt céloztuk meg, hogy olcsóbb technológiával, megfizethető áron is segíteni tudjunk a kezelésekben” – nyilatkozta az egyik fejlesztő. Az Enty fejlesztését eddig négy orvos és körülbelül 375 beteg tesztelte.

További győztesek

Az Amanda nevű mérnöki csapat szintén diákokból állt össze a thesszaloniki Arisztotelész Egyetemről, Görögországból, ők nyerték a fődíjat a „világpolgárság” kategóriában. Projektjük Amanda Toddra emlékezik, a 15 éves kanadai lány 2012-ben lett öngyilkos internetes zaklatás és megfélemlítés miatt. Az úgynevezett internetes „bullying” ma már egyre nagyobb figyelmet kap világszerte. 

A csapat rendszere a virtuális valóságot és a Microsoft Band viselhető karpántot használja, hogy megvizsgálja az emberek viselkedését, és azt, hogy nehezebb helyzetekben, így például a zaklatásra, túlzó kritikákra hogyan reagálnak. A fejlesztés célja, hogy azonosítsák a megfélemlítést, és könnyebben tudják azt kezelni.

A PH21 thaiföldi hallgatókból álló csapat a játék kategória nyertese lett. Fejlesztésük a Timelie egy logikai fejtörőkre épülő játék, ahol a játékosoknak egy jövőbe látó eszközt kell visszaszerezniük mindenféle időt manipuláló feladványok segítségével. 

Érdemes kiemelni a verseny magyar vonatkozását is, hiszen az orvostanhallgatókból álló InSimu csapat a „world citizenship” kategória harmadik helyét és egyben ötezer dollárt vihetett haza. Találmányuk egy olyan VR-re (virtual reality) épülő megoldás, melynek segítségével az orvosok virtuális környezetben gyakorolhatják a bonyolult sebészi folyamatokat, kiegészítve ezzel a hagyományos orvosképzést.

Forrás: Geekwire.com