5 üzleti tipp az IoT-fejlesztésekhez

5 üzleti tipp az IoT-fejlesztésekhez

5 üzleti tipp az IoT-fejlesztésekhez

még több IoT

2 perc

Mielőtt a Dolgok Internetére épülő fejlesztésbe vág bele, érdemes konkrét IoT-hez kapcsolódó stratégiát kidolgoznia, de meg kell azt is határozni, hogy pontosan milyen új információk szolgálják a cége fejlődését, majd alaposan megszűrni az intelligens készülékek által összegyűjtött adatokat.

Minden vállalat szeretne tőkét kovácsolni az informatikai, technológiai fejlesztésekből, így a Dolgok Internetén alapuló megoldásokból is. A cégek rengeteg hasznos információval lehetnek gazdagabbak, ha az egymással összeköttetésben álló készülékek adatait a megfelelő módon dolgozzák fel, összesítik és elemzik.

Szakértői tippek a Dolgok Internetének bevezetéséhez >>Ha jobban megismerik a fogyasztói szokásokat, akkor ezeket a tapasztalatokat szó szerint pénzre válthatják az újabb termékeik fejlesztésekor, viszont nem mindegy, hogyan kezdenek neki a technikai átalakulásnak. Cikkünkben összegyűjtöttük, melyek azok a legfontosabb szempontok, amelyeket a vállalkozásoknak mindenképpen be kell építeniük az Internet of Things-re alapuló terveikbe:

Edukáció

A cégvezetők az utóbbi néhány évben egyre többet hallhattak a csatlakoztatott okoseszközök körüli felhajtásról, de a legtöbben nem értik, hogyan hajthatnak üzleti hasznot az intelligens készülékek. Ha rászánja az időt arra, hogy a vállalatok irányítóival is megismertesse az IoT néhány alapvető felhasználási módját és a jelentősebb gyakorlati példákat, illetve, hogy mennyit nyertek más társaságok a fejlesztések révén, akkor sokkal nagyobb valószínűséggel építik be a költségvetésükbe ezeket a tételeket is.

Stratégiakészítés

Miután minden egyes vállalkozásnak eltérőek az igényei, azok az IoT-projektek, amelyek az egyik cégnél beváltak, nem feltétlenül működnek máshol. Mielőtt javaslatot tenne bármilyen tesztelésre vagy konkrét programra, érdemes leülni a döntéshozókkal, és felépíteni egy konkrét stratégiát. Így nagyobb az esélye, hogy a vezetők megveszik az ötletét, és a vállalat olyan termékkel léphet piacra, ami a fogyasztók tetszését is elnyeri. Ennek a módszernek a segítségével be lehet azonosítani azokat a projekteket is, amelyek a cégvezetők szerint értékesek lehetnek a társaság számára.

Kis lépésekben gondolkodjon

6 üzleti tipp az M2M-hez >>Az új technológiáknak gyors és látványos eredményekkel kell szolgálniuk. Ha a cége IoT-re épülő stratégiája összhangban van a más vállalatoknál már sikerrel futó fejlesztésekkel – amelyeket könnyebb átültetni a saját gyakorlatba és profitálni belőlük –, akkor először ezekre érdemes fókuszálni. Ráadásul az olyan projekt, amelyik látványos „előtte-utána” eredményekkel tud szolgálni, előkészítheti a terepet hasonló beruházások számára.

Végezzen nagytakarítást az adatai háza táján

Talán az egyik legnagyobb hátulütője a csatlakoztatott (connected) berendezések által begyűjtött adatoknak, hogy szó szerint mindenhez, vagyis olyan haszontalan információkhoz is hozzájutnak, amelyek nem szolgálják a fejlődést. Ez egyrészt megrekeszti a belső erőforrásokat, ráadásul leterheli a hálózatot. Mielőtt egy IoT-re alapuló projektbe vágja a fejszéjét, érdemes meghatározni, hogy pontosan milyen adatokra van szükség és mitől tekintenek el. A következő lépés az adattisztítási folyamat, amelynek során megszűrik az újonnan létrejövő információkat. Ezt a feladatot házon belül is el lehet végezni, de átadható egy erre szakosodott cégnek is.

Gondoljon az ügyfeleire

A legsikeresebb IoT-projektek alapvetően arra fókuszálnak, hogy a fogyasztók, ügyfelek mit szeretnének látni, mire van igényük. Ennek egyik kitűnő példája, amikor a városokban a tömegközlekedési eszközöket különböző szenzorokkal szerelik fel. Az érzékelők figyelmeztetik az üzemeltetőt, ha a járművek meghibásodnának, a szerelők így már időben megkezdhetik a javítást, hogy ne okozzon fennakadást a közlekedésben. Ezek a rendszerek ráadásul arra is alkalmasak, hogy üzeneteket küldjenek az utazóközönség okostelefonjára, ha a menetrendhez képest bármilyen változás történik, és szükség esetén alternatív útvonalakat javasoljanak az utasoknak, hogy így is időben elérjék az úti céljukat. 

Ha kíváncsi a további részletekre, olvassa el cikkünk második részét is! >>

Forrás: Tech Republic