Beülne egy önjáró helikopterbe?

Beülne egy önjáró helikopterbe?

Beülne egy önjáró helikopterbe?

még több IoT

2 perc

Az új Ehang drón már nemcsak kamerákat vagy csomagokat szállít, hanem embert is. Az most még nyitott kérdés, hogy ki fogja majd használni, és hogyan lehet szabályozni az ilyen repüléseket?

A kínai Ehang nem újonc a drónok piacán. Korábbi modelljeik mind egyre egyszerűbbé kívánták tenni a repülő szerkezetek irányítását, hogy egyetlen gombot kelljen csak megnyomni.

A CES 2016-on bemutatott Ehang 184 irányítása is hasonlóan egyszerű. Az utas előre kijelöli a repülés útvonalát, onnantól kezdve csak a fel- és a leszállásra kell kiadnia a parancsot. A drón magától felszáll, és 500-3500 méter magasan légkondicionált kabinban szállítja el utasát a kívánt célállomásra.

Vezérlőközpontok

A biztonság garanciájaként az Ehang irányítóközpontok létesítését is tervezi. Ezek a központok elsődleges feladata az ellenőrzés lenne, monitorokon figyelnék, hogy a drónok megfelelően működnek-e.

Technikai meghibásodás esetén azonnal át tudnák venni az irányítást az automatizált rendszertől, és kézi vezérléssel a lehető legbiztonságosabban landolni a járművet.

Biztonság kontra szabályozás

A drón a megszokott négy helyett nyolc rotorral rendelkezik – a gyártó állítása szerint, ha a nyolcból hat meghibásodik, a maradék kettő még mindig használható egy kényelmetlen és fájdalmas, de túlélhető kényszerleszállásra.

Égi autópálya - Merre repüljenek a csomagküldő drónok?

Tekintve hogy még a „csak” kamerákat és csomagokat szállító drónokra sincs kialakítva komplett szabályozás az Egyesült Államokban, érthető, hogy a Légügyi Hatóság szabályzattervei még nem készült fel a személyszállító önjáró repülőkre.

A jelenlegi modell egy nagyjából 120 kilós utast 23 percig képes szállítani. Ideális lehetne kórházak számára, szigetek és kontinensek közti gyors utazásra vagy esetleg egyfajta luxus taxiszolgáltatásként.

A tervek szerint a bejelentés utáni 3-4 hónapban már el szeretnék kezdeni a piaci terjeszkedést, a drónokat nagyjából 200-300 ezer dolláros áron (60-90 millió forint) fogják árulni, így valószínűleg nem az átlagemberek hobbija lesz az automata helikopter.

Forrás: Wired