Csendes forradalom a személyszállításban

Csendes forradalom a személyszállításban

Csendes forradalom a személyszállításban

még több IoT

22 perc

Az M2M Zóna adásában a műsorvezetők a különféle M2M-technológiát használó megoldásokról, tehát a taxikról, az Uberről, a WunderCarról és a telekocsi-szolgáltatásokról is beszélgettek.

A teljes adást itt hallgathatja meg:

A személyszállításban látványos változásokat hoztak a Machine-to-Machine (gépek közötti kommunikációra alapozó) megoldások, és olyan kényelmi funkciók is elérhetőek ma már, amelyek korábban elképzelhetetlennek tűntek.

Halló, egy autót kérek

A mobiltelefon elterjedése előtt az otthoni vezetékes készülékekről vagy utcai fülkékből – pénzérmével vagy telefonkártyával – lehetett taxit hívni, illetve maradt még az utcai leintés. A taxizás világában igazi mérföldkőnek számított, amikor a 90-es években megjelentek az első mobiltelefonok a hazai piacon. Az okostelefonok újabb előrelépésként pedig – az online kapcsolaton és a letölthető alkalmazásokon keresztül – már azt is lehetővé teszik, hogy tárcsázni sem kell, elég a mobilapplikáció felületén néhány gombot megnyomni.

A többi közt a taxik kiosztásában, az útvonaltervezésben és -követésben, valamint a tarifa kifizetésében is sok minden változott – M2M szempontból is. A taxirendelet lassan két éve írja elő a csendes GPS-alapú címkiosztást, illetve a bankkártyás fizetést biztosító POS-terminálok is M2M-alapon működnek.

Célkeresztben a közösségi személyszállítás

Az Uber és a WunderCar hatalmas vitákat váltott ki világszerte és idehaza is a taxis piacon. Ha csak a technológiai oldalról nézzük a közösségi személyszállítás alternatív megoldásait, akkor vannak olyan újításaik, amelyeket a nagyobb taxitársaságok is alkalmazzák vagy alkalmazhatják a jövőben.

Erre példa, hogy az okostelefonos platformon követhető, milyen autó, milyen útvonalon érkezik, illetve körülbelül mennyi idő múlva ér a ház elé. Az is fontos többletszolgáltatás, ha az utazás adatai az appon keresztül utólag is visszakereshetőek. Így például később is ellenőrizhető, hogy ki volt a sofőr, milyen útvonalon vitte az utast A-ból B-be, és mennyi volt a számla végösszege. Továbbá az is hasznos információt adhat a szolgáltató cégeknek, az utasoknak és a sofőröknek is, ha az alkalmazásban a másik fél utólagos értékelésére, külön megjegyzések beírására is lehetőség nyílik.

Az M2M Zóna műsorában a közösségi személyszállításon belül az országosan működő telekocsi-szolgáltatás előnyeire is kitértek a műsorvezetők, Bodnár Csaba és Khell Bogdán.

További részletekért hallgassa meg az adást!