Mennyire okosak a virtuális asszisztensek?

Mennyire okosak a virtuális asszisztensek?

Mennyire okosak a virtuális asszisztensek?

még több IoT

1 perc

A legtöbb nagy technológiai cég előállt saját személyi asszisztensével, melyek kérdésekre válaszolnak és a felhasználó online fiókjait kezelik. Egy marketingcsapat azt kutatta, hogy milyen tárgyi tudással rendelkeznek az egyes rendszerek.

A BitPort számolt be a Stone Temple digitális marketinggel foglalkozó cég kutatásáról, amelyben a vezető megoldások hatékonyságát tesztelték. A vizsgálat alanyai voltak a Google Home-ba ágyazott Assistant, az Apple mobil eszközeiben használt Siri, a Microsoft Cortanája és az Amazon Alexája, ami az Echóban teljesít szolgálatot.

A teszt csak az asszisztensek egyik funkciójára, a ténybeli tudást igénylő kérdések megválaszolására koncentrált. A gépek ötezer keresési feladatot kaptak, és olyan jellegű kérdésekre kellett választ adniuk, mint például ki a legjobban kereső színésznő, vagy milyen gyors a jaguár.

Az eredmények meglepően nagy szórást mutattak. Még a legjobban teljesítő Google Assistant is csak a kérdések bő kétharmadára tudott helyesen válaszolni. A Cortana hasonló eredményt nyújtott, Siri és az Alexa azonban csak alig 20 százalékban válaszoltak. A fennmaradó esetekben vagy nem értették a kérdést, vagy valamilyen egyéb okból  tagadták meg a válaszadást.

Természetesen ez nem jelenti, hogy az asszisztensek használhatatlanok lennének, hiszen funkcionalitásuk nagy része a szolgáltatásokhoz kötődő digitális ökoszisztémából származik, az okostelefonhoz kötött e-mail címekből, naptárakból, keresési előzményekből.