A boltban is szeretnek mobillal fizetni a britek

A boltban is szeretnek mobillal fizetni a britek

A boltban is szeretnek mobillal fizetni a britek

pénzügy

2 perc

Tízből egy brit fogyasztó már legalább egyszer használta okostelefonját a pénztárnál való fizetés lebonyolításához, vagy pedig rendszeresen él ezzel az innovatív lehetőséggel.

Az árösszehasonlító szolgáltatást nyújtó uSwitch felmérése alapján a válaszadók 2 százaléka minden alkalmat megragad arra, hogy mobilkészülékén intézze a tranzakcióit. A britek 6 százaléka úgy vélekedik, hogy a mobilfizetési opció a leghasznosabb funkció a telefonján, de ez az arány a 18 és 34 év közötti korosztály esetében még magasabb, 8 százalékos. 

SMS-től az NFC-ig – Mobilfizetés lépésről lépésre

Érdekes adat, hogy az a 71 százaléknyi felhasználó, aki sohasem fizetett eddig a telefonjával semmilyen üzletben (67 százalék) vagy pedig korábban próbálta, de jelenleg nem veszi igénybe ezt a lehetőséget (4 százalék) egyértelműen aggályát fejezte ki a biztonsági kockázatok miatt. A személyes adatokat fenyegető rizikó miatt a fogyasztók több mint fele épp ezért előnyben részesíti a hagyományosabb fizetési formákat, mint például a készpénz vagy a kártya. 

A mobilfizetés népszerűségét támasztja alá még az a tény, hogy a felmérésben részt vevő több mint kétezer válaszadó sokkal szívesebben használná a jövőben is ezt a modern fizetési formát az olyan innovatív megoldásokkal szemben, mint amilyen mondjuk a virtuális valóság, vagyis VR-szemüveg. A nyilatkozók azt is hangsúlyozták, hogy háromszor nagyobb valószínűséggel fizetnének az NFC-technológia segítségével, mint a Google Home vagy például az Amazon Echo készülékeken keresztül. 

A tanulmány emellett a következőkre is fényt derített:

  • A válaszadók 13 százaléka úgy véli, hogy mobiltelefonján az ujjlenyomat alapú azonosítás a leghasznosabb funkció – a 18 és 34 év közöttieknél ez az arány a 15 százalékot is eléri.
  • A férfiakat jobban megnyerte az ujjlenyomat alapú azonosítás lehetősége, mint a nőket (14-11 százalékos arányban.
  • A nyilatkozók 4 százaléka a virtuális vagy a hangutasításokra bekapcsoló asszisztenseket értékeli a legtöbbre a telefonján
  • A leghasznosabb funkciók listáján a pálmát a GPS vitte el (a szavazatok 42 százalékával), melyet közvetlenül az üzenetküldési applikációk, mint például a WhatsApp követtek (36 százalék)
  • A kutatásban részt vevők 2 százaléka méltatta az írisz-szkenner előnyeit

Forrás: NFC World+