A GfK a jövő pénzügyi fogyasztóit kutatja

A GfK a jövő pénzügyi fogyasztóit kutatja

A GfK a jövő pénzügyi fogyasztóit kutatja

pénzügy

3 perc

A piackutató intézet felmérése szerint eljött az ideje a PIN-helyettesítő biometrikus azonosításnak.

A GfK az úgynevezett „Leading Edge Consumer” csoportot kutatja, akik magukon viselik a jövőbeli viselkedés, fogyasztás jegyeit, véleményükkel pedig képesek a piacot is befolyásolni.

Az új, jövőbe mutató módszertant alkalmazva idén első alkalommal készült Magyarországon pénzügyi témájú elemzés, a megújult GfK Financial Intelligence kutatás keretein belül. A válaszokat elemezve a pénzintézetek számára megjelenő fejlesztési prioritások közül kiemelkedik az etikus befektetési gyakorlat és a PIN-helyettesítő ujjlenyomattal történő azonosítás széles körűvé tétele.

A befektetők számára is vonzó a FinTech

A hosszabb távú változásokat a globálisan jelen lévő hajtóerők és a személyes értékek dinamikája – erősödése és háttérbe kerülése – mozgatja, ám ezek a folyamatok piaconként is eltérő jelleget ölthetnek. A jövő szokásait előrejelző fogyasztók (LEC) megkérdezésével megrajzolható az is, hogy milyen irányba fejlődik a fogyasztás vagy fogyasztói viselkedés hosszabb időtávon – összegezte közleményében a vállalat.

Az etikus üzlet értéke

A felmérés 2017-től az eddigi témákon túl azt is elemzi, hogy a 15-69 éves, reprezentatív minta válaszadói miként ítélnek meg pénzügyi helyzetekkel, termékekkel és szolgáltatásokkal kapcsolatos különböző innovatív ötleteket. 

A válaszadók számára a legnagyobb relevanciával az etikus befektetési gyakorlat bírt a vizsgált elemek közül. Számukra tehát értéket képvisel az, ha egy pénzügyi szolgáltató transzparens módon kommunikálja etikai elveit, melyek mentén befektetéseit kezeli. A másik – már csak a LEC-ek által – magasan jegyzett innováció a mobil környezetben történő pénzügyi termékösszehasonlítás elérhetősége.

Fejlesztési prioritások a bankok számára

Az is látható, hogy a biometrikus, azaz ujjlenyomatos vagy arcazonosításon alapuló PIN-helyettesítő autentikációnak már eljött az ideje – ez az újítás már mindenki számára egyformán fontos. A vizsgált válaszadók már kezdik felismerni a bitcoin és hasonló cryptocurrency eszközök adta befektetési lehetőségeket, a P2P-megoldásokat és a Facebook-on történő utalás relevanciáját. Igaz, ez utóbbit viszonylag hátra sorolták.

Elemezve a GfK Financial Intelligence adatokat egyértelművé vált, hogy a „jövő fogyasztói” szerint immár kötelező elem (lenne) a mobiltelefonnal történő fizetés, a csoport további jellemzője, hogy nyitottságuk mellett érettek akár a virtuális asszisztensek igénybevételére is a pénzügyek intézése során.