Digitális borravalót kaphatnak az Uber-sofőrök

Kapcsolódó cikkek

Digitális borravalót kaphatnak az Uber-sofőrök

Digitális borravalót kaphatnak az Uber-sofőrök

pénzügy

2 perc

Régóta fennálló intézmény a taxisofőrök normál díján felül fizetett borravaló. Egy új készülék lehetővé tenné, hogy az utasok olyankor is bónusszal jutalmazzák sofőrjüket, amikor ezt az alapalkalmazás nem teszi lehetővé.

Ugyan az utazásmegosztó szolgáltatás már kivonult hazánkból, az Egyesült Államokban még mindig a legnépszerűbb közösségi személyszállító applikációnak számít. Nemrégiben a TechCrunch-on jelent meg egy cikk, melynek írója arra buzdította az olvasókat, hogy adjanak borravalót az Uber-sofőröknek is. Erre a leggyakoribb válasz azonban az volt, hogy az app felhasználói épp azért veszik igénybe ezt a fajta szolgáltatást, mert így nem kell pénzt maguknál hordani, hiszen közvetlenül a telefonról fizethetnek.

Utazásmegosztás és robotizált logisztika – Másképp gurulnak az autók

A Pax elnevezésű készülék épp ezt a problémát próbálja meg áthidalni. Az autóülés hátuljára erősíthető eszköz célja, hogy bedobható készpénzt vagy kártyás fizetéseket fogadjon el, kifejezetten az utazás díján fölüli összegként. Nem teljesen új a rendszer, sok nagyváros taxijaiban alkalmaznak ilyen megoldásokat a fizetésre – ilyenkor általában az utas külön csúszkán adhatja meg, mennyi borravalót szeretne fizetni.

A fejlesztő, Azarias Rea eredetileg az Uber-sofőrként dolgozó nagybátyjának tervezte, és kisebb hobbiprojekt keretein belül valósította meg az eszköz prototípusát. Ezzel nagyjából napi 10-20 dollárt tudtak összeszedni, ez persze nem tűnik olyan soknak, de a kis összegű mellékes akár egy napközbeni ebédre, esetleg egy kisebb tankolásra is elég lehet.

A közösségi sofőrszolgáltatás egyik legnagyobb konkurense, a Lyft az alkalmazáson belül is lehetővé teszi a külön borravaló összegének megszabását, ám az Uber valószínűleg egyhamar nem vezet be hasonló alternatívát, hiszen szembemenne korábbi üzletpolitikájukkal.

A tervező egyelőre Kickstarteren keresztül gyűjt forrást a találmányához. A kitűzött 50 ezer dolláros célból egyelőre csak nagyon keveset tudott összegyűjteni, de a kampány még nemrég indult, és egy hónapon át várják a támogatókat.

Forrás: TechCrunch