Döcögősre sikerült az Apple Pay debütálása

Döcögősre sikerült az Apple Pay debütálása

Döcögősre sikerült az Apple Pay debütálása

pénzügy

2 perc

Négy hónappal ezelőtt indult el az Apple Pay szolgáltatás, egy friss tanulmány szerint azonban az alkalmazásban rejlő potenciált erősen aláaknázza az, hogy a felhasználók komoly nehézségekbe ütköznek a fizetések során.

Háromból két Apple Pay felhasználó szembesült már valamilyen problémával, amikor egy boltban megpróbált az elektronikus pénzügyi szolgáltatás segítségével fizetni – derül ki a Phoenix Marketing International felméréséből. A legtöbb esetben az okozott gondot, hogy az üzletekben és egyéb elárusítóhelyeken felszerelt terminálok nem működtek, illetve, hogy túlságosan sok időt vett igénybe, vagy nem volt pontos a tranzakciók lebonyolítása. A megkérdezettek emellett azt is nehezményezték, hogy a pénztárosok sokszor nem tudtak kellő segítséget nyújtani a gyakorlatlan felhasználóknak, hogyan kell használni az Apple Pay rendszerét.

A Phoenix Marketing International összesen 3002 amerikai bankkártya tulajdonost kérdezett meg a kutatás során az Apple Pay használatával kapcsolatos tapasztalatairól és véleményéről. A válaszadók visszajelzéseiből kiderült, hogy a hivatalos elárusítóhelyeken vagy egyáltalán nem fogadták el az Apple Pay alkalmazáson keresztül történő fizetést, vagy azt mondták a vásárlónak, hogy még nem készültek fel a szolgáltatás elindítására.

Új korszakot hozhat az Apple Pay a mobilfizetésben >>„A fogyasztók részéről egyértelműen megnyilvánul a kereslet” – hangsúlyozta a Phoenix kártyás fizetéseket kutató csoportjának vezetője. Greg Weed hozzátette, hogy a felhasználók 59 százaléka sétált már be egy boltba és kérte, hogy az Apple Pay szolgáltatás segítségével egyenlíthesse ki a számláját. A szakértő ugyanakkor úgy értékelte, hogy az alkalmazásban rejlő potenciált aláássák az elvesztegetett fizetési lehetőségek, illetve az, hogy egyelőre kevés fogyasztó veszi igénybe ismételten a szolgáltatást.

„Az Apple Pay továbbra is csak a bevezető szakaszban jár, és egyelőre az NFC-alapú szolgáltatások hálózatának rendszere is komoly fejlesztésre szorul” – tette hozzá Greg Weed. Emiatt mielőbb szükség lenne arra, hogy a Passbook alkalmazást egy olyan funkcióval bővítsék, amely folyamatosan frissíti azoknak a kereskedőknek és üzleteknek a listáját, amelyek valóban elfogadják az Apple Pay fizetéseket. A Phoenix Marketing International szakértője úgy véli, hogy a résztvevő boltok névjegyzékét nem elegendő az egyes honlapokon feltüntetni. Az elmúlt négy hónapban a felhasználók 48 százaléka csupán egyszer vette igénybe az Apple Pay rendszerén keresztül történő fizetés lehetőségét, ezért lenne szükség arra, hogy az elfogadóhelyek listája az alkalmazásban is elérhető legyen – emelte ki Greg Weed.

Az NFC-re szavaznak az amerikaiak >>Az Apple Pay szolgáltatás bevezetése óta eltelt négy hónap folyamán az iPhone 6 okostelefonnal rendelkező vásárlók kétharmada (66 százaléka), és az összes bankkártya-tulajdonos 11 százaléka alkalmazta már a rendszert egy-egy fizetési tranzakció lebonyolításánál – derül ki a friss kutatás eredményeiből. A fogyasztók 82 százaléka bankkártyát, 53 százaléka hitelkártyát, míg 20 százaléka egy előre feltölthető – úgynevezett prepaid – bankkártyát rendelt az Apple Pay alkalmazásához. A tanulmányban a megkérdezettek 88 százaléka nyilatkozott úgy, hogy a jövőben is szeretné igénybe venni a szolgáltatást, mikor fizet egy boltban. A felmérés adatai szerint az Apple Pay alkalmazást jelenleg nagyjából 8 millió háztartás, illetve 12 millió magánszemély használja.

A válaszadók döntő többsége magas pontszámokat adott az elektronikus fizetési szolgáltatás értékelésekor, és 23 százalékuk arra számít, hogy a következő három hónap során sokkal több alkalommal él majd a lehetőséggel. A fizetés során felmerülő nehézségek ugyanakkor aláaknázhatják ezt a folyamatot, hiszen a vásárlók kedve könnyedén elmegy attól, ha a listázott elárusítóhelyek mégsem fogadják el az Apple Pay tranzakciókat, vagy ha túlságosan hosszú és pontatlan a fizetések lebonyolítása – emelte ki a Phoenix Marketing International szakértője, Leon Majors.

Az Apple Pay bevezetését követő négy hónap tapasztalatait összegző kutatás az első azon tanulmányok közül, amelyek során megközelítőleg 16 ezer fogyasztót kérdeznek meg az idei év folyamán az Apple Pay, valamint az idén bevezetésre kerülő egyéb mobiltárcák használatáról.

Forrás: NFC World +