Egyre többen fizetnek mobillal

Egyre többen fizetnek mobillal

Egyre többen fizetnek mobillal

pénzügy

3 perc

Az Egyesült Államokban tízből már négy mobiltárca-felhasználó első számú fizetési megoldásnak használja a mobilalapú fizetést – olvasható a Nielsen 2014 második negyedévre vonatkozó felmérésében.

Az amerikai válaszadók közel 70 százaléka egyetértett abban, hogy szívesen használnák a jövőben ezeket a megoldásokat, ha az elfogadóhelyek számát megnövelnék. Az elterjedést az is segítheti, ha a hagyományos hűségpontrendszereket és a kedvezményes vásárlási lehetőségeket ezekbe a mobilalapú fizetésekbe integrálják.

A gyártók kétirányú kommunikációt folytatnak intenzíven

Egyrészt a fogyasztókat próbálják meggyőzni az e-pénztárca használatának előnyeiről, másrészt egyre több elfogadóhelyet és az ezzel az eszközzel fizethető terméket próbálnak bevonni a projektbe. A vásárlói szokásoknál azonban időbe telik az átállás, a kutatásból viszont kiderül, egyértelműen ez a jövő iránya.   

A részletes statisztika kimutatta, hogy a „mobile wallet” használata nem az egyén pénzügyi helyzetétől függ. Az Egyesült Államokban az 50 ezer dollár alatti éves jövedelemmel rendelkező emberek 32 százalékban használják a mobiltárca megoldásait rendszeresen, ami kicsivel magasabb, mint azok aránya, akik évi 100 ezer dollár felett keresnek (29%).

Érdekesség, hogy a nemek között sincs nagy különbség: a férfiak és a nők is hasonló mértékben aktívak, és az sem meglepő, hogy a leginkább innovatív korosztály a 18 és 34 év közötti (55%), valamint a 35 és 54 év közötti (35%) réteg.

Népszerűek a fekete-fehér négyzetek

A Nielsen felmérése szerint a fogyasztók között a legnépszerűbb mobilos fizetési megoldás a QR-kód (Quick Response) használata, amely a speciális vonalkódot szkenneli be, és ez alapján szolgál hasznos információkkal a termékről.  

Pörög az e-kereskedelem

Egy másik kutatás a PayPal online fizetés kapcsán azt állapította meg, hogy az e-fizetést használók aránya már 29 százalékkal növekedett, amely elsősorban az eBay online aukciós weboldal használatának köszönhető.

A PayPal-rendszernek idén már 4 millió új aktív felhasználója van, a felhasználók teljes létszáma pedig meghaladja a 150 millió főt. Ez a készpénzmentes pénzforgalmi szolgáltatásokat kínáló intézet az elektronikus kereskedelemre szakosodott, és az internetes tranzakciók során nem kell hitelkártya- vagy számlaadatokat megadni, elég csak a felhasználói jelszó a fizetés lebonyolításához. A PayPal rendszer Európában a 2000-es évek legelején az Egyesült Királyságból indult, és 2007 óta már teljes körű banki szolgáltatásokat nyújt.

Ezek a felmérések jól mutatják, hogy a technológia már rendelkezésre áll a készpénz nélküli fizetési megoldásokra, amelyre nem csak a fiatal korosztály a vevő. A legújabb becslések szerint az elfogadóhelyek elterjedésével a felhasználók száma is exponenciálisan növekedhet a következő években.

Forrás: NFC World