Hamarosan minden ötödik telefonban lehet mobil tárca

Hamarosan minden ötödik telefonban lehet mobil tárca

Hamarosan minden ötödik telefonban lehet mobil tárca

pénzügy

3 perc

Négy éven belül minden ötödik mobilban megtalálható lesz a mobiltelefonos fizetési lehetőség – olvasható a Juniper Research felmérésében.

Ez azért érdekes, mert tavaly év végén a 2018-ra kivetített prognózisokban még minden tizedik készülékbe jósoltak mobilfizetési funkciót, tehát alig fél év alatt ez a szám „egy az öt” arányra módosult. Ez pedig jól mutatja mind a mobileszközök, mind a fizetési alkalmazások várható rohamos fejlődését és térnyerését.

A tanulmány alapján a feltörekvő piacok országaiban egyre nagyobb lehetőség nyílik a megfelelő banki háttérrel rendelkező ügyfelek mobilos fizetésére is. Többek között Ázsia fejlődő részeit és Dél-Amerika egyes országait emelik ki. A kutatás szerint a „mobil tárca” jelentősen elterjedhet továbbá Észak-Amerika és Nyugat Európa fejlett területein is.

A mobil fizetési megoldások a pénzügyi szolgáltatások egy következő generációját jelentik. Ezek közé tartozik: az Apple iWallet vagy a gyorsabb, egyszerűbb, de biztonságosabb fizetést lehetővé tevő HCE-alapú (Host Card Emulation) NFC-technológia is. Az NFC (Near Field Communications) az eszközök érintés nélküli kommunikációját biztosítja.A felmérés arra is kitért, hogy a mobil fizetések előretörését a P2P (Person to Person) megoldások is segíteni fogják, Európában például Nagy-Britanniából kiindulva. Az átutalások elterjedése mellett ugyanis a készpénzt fokozatosan felválthatja az egyérintéses fizetési rendszer, amelynek ugyan még több platformja van, és ezek homogenizálása még akár több évig is eltarthat.
 
A jelentés egyik szerzője elmondta: bár a mobil fizetési megoldások elterjedése elsősorban a fejlett országokban várható, a feltörekvő régiókban is jelentős előrelépések lesznek. Windsor Holden kutatási igazgató mindezt az alacsony forgalomban lévő készpénzállománnyal, illetve a nagyszámú fiatal generációval magyarázta, akik például sokkal jobban fogékonyabban az új innovatív megoldásokra. Így a trend – a lehetőségektől függően – hamar elterjedhet.  

A Juniper Research kutatócéget 2001-ben alapították, gyakorlatilag a dot-com csődidőszakában, amit „dot-com lufinak" (eltúlzott befektetői bizalomnak) is szoktak említeni.

A 90-es évek végén, 2000-es évek elején az internet rohamos előretörésével sokan dollármilliókat fektettek be az iparág fejlődésébe, de csak néhányan könyvelhettek el valós sikereket, a többség számítása nem jött be. Ezt az időszakot vizsgálva jött létre a Juniper Research is, amely a vezeték nélküli iparág fejlődési lehetőségeit és várható termékeit igyekezett felmérni. Ez egyre több vállalatnak hasznos információt jelentett, így tudott piacvezető céggé válni a társaság alig egy évtized alatt.

A legutóbbi években a mobilfizetési lehetőségek térnyerése központi helyre került a felméréseikben.

Forrás: M2M Now / Juniper Research