Ilyen lehet a bankolás az okosórával

Ilyen lehet a bankolás az okosórával

Ilyen lehet a bankolás az okosórával

pénzügy

2 perc

A csatlakoztatott órák elterjedésével a pénzintézetek is jól járhatnak. Első körben azt kell beazonosítaniuk, hogy melyek azok a funkciók, amiket a felhasználók szívesebben vesznek majd igénybe egy okosóráról, mint a mobilt nyomogatva.

A viselhető kiegészítők bekerülését a technológiai fejlesztések főáramába, illetve az Apple Watch iránti érdeklődést látva, nem nehéz megérteni, hogy miért fordítanak a cégek és a felhasználók is egyre nagyobb figyelmet az egymással kommunikáló eszközökre. Az utóbbi időben nagyon sokan váltották fel asztali számítógépüket és laptopjukat okostelefonnal és táblagéppel, a jövőben pedig a hordható kiegészítők kerülhetnek reflektorfénybe. A fejlesztő vállalatok egy része most azon dolgozik gőzerővel, hogy versenytársait megelőzve bővítse az okosórákhoz kapcsolódó alkalmazásainak számát, de mindannyian ugyanazzal a problémával szembesülnek – olvasható az IoT News Network-ön megjelent szakértői véleményben.

Ez pedig nem más, mint hogy az órákhoz tervezett applikációk nem lehetnek a mobiltelefonokon futó alkalmazások „gyengébb” változatai. A bankok jó példákat mutattak arra, hogy miként segíthetik elő ügyfeleik mobilitását, hogyan növelhetik a mozgási szabadságukat okosan megtervezett telefonos alkalmazásokkal. Az új készülékek megjelenésével a pénzintézetek ismét sokat nyerhetnek. De csak abban az esetben, ha kitalálják, melyek azok a funkciók, amiket a fogyasztók szívesebben vesznek majd igénybe egy okosóráról, mint a zsebükből előrángatott telefonról. Ezeknek a funkcióknak és munkafolyamatoknak a beazonosítása hozzájárulhat az ügyfélelégedettség javításához.

A feledés homályába merülhetnek az okostelefonok? >>Az okosórák kisméretű kijelzői beszűkítik a „branding”, vagyis a márkaépítés lehetőségeit, ez viszont elősegítheti a kapcsolattartás személyesebbé tételét. Például egy olyan alkalmazottól üzenetet kapni, aki kifejezetten az ügyfél folyószámláját kezeli, sokkal jobb érzés, mint a banki sablon alapján kapott automata visszaigazolás.

Ez a személyes kapcsolat viszont eléggé visszaszorult az utóbbi időben, miután a felhasználók sok esetben inkább mobiltelefonos alkalmazásokon vagy weboldalakon keresztül intézik a pénzügyeiket. A csatlakoztatott órák pont ezt a kis személyes pluszt hozhatják vissza a rendszerbe.

Napjainkban a pénzintézetek jórészt arra használják a bankkártyákat, hogy pénzt utaljanak át ügyfeleik folyószámlájáról a szolgáltatóknak és más cégeknek. Az intelligens órák viszont felülírhatják ezt a gyakorlatot, hiszen miért lenne az embernek szüksége egy hitelkártyára – vagy akár a PayPal és az Apple Pay elektronikus fizetési rendszereire –, ha a bankszámlája ott van a nap 24 órájában a csuklóján – teszi fel a kérdést Alex Avissar Tim UX-szakértő.

Szerinte az okosórák tehát nemcsak divatjamúlttá tehetik a bankkártyákat, hanem azt is megmondják, hogy a viselőjük mit engedhet meg magának a vásárlásai során, és hogyan befolyásolja ez a saját és a családja pénzügyi helyzetét. Ha például valaki szeretne félretenni egy bizonyos összeget, hogy megvásárolja a kiszemelt ajándékot, akkor az óra nem csupán arra figyelmeztet, hogy mikor van a felhasználó a megfelelő üzletben, hanem azt is megmutatja, hogy sikerült-e már megspórolnia a szükséges pénzt.