A Google a YouTube-on népszerűsítené a VR-t

Kapcsolódó cikkek

A Google a YouTube-on népszerűsítené a VR-t

A Google a YouTube-on népszerűsítené a VR-t

szórakozás

2 perc

A keresőóriás új videoszabványt hozott létre azon tartalomkészítők számára, akik szeretnének a virtuális valóság felé nyitni.

A VR180 szabvány 180 fokos videók felvételét teszi lehetővé, csökkentve az ilyen típusú videók elkészítéséhez szükséges speciális szoftverek és hardverek számát.

Nem minden VR (virtual reality – virtuális valóság) tartalomhoz szükséges a 360 fokos látószög, kiváltképp, ha a tartalom azt tükrözi vissza, hogy mit látna a YouTuber. A 180 fokos változat nem lesz olyan lenyűgöző, mint a teljes kört leíró társa, azonban kiváló kompromisszum lesz olyan alkotók számára, akik nem akarnak high-end (topkategóriás) berendezések után szaladgálni.

A méretbeli csökkentés lehetővé teszi, hogy a 180 fokos videókat 4K felbontásban töltsék fel, amely a YouTube legnagyobb felbontási szabványa. Az újítás a sztereoszkopikus nézetet is lehetővé teszi, olyan mélységet adva a videóknak, amelyekre a 360 fokosok nem képesek.

A feltételezett piaci igényt jelzi, hogy a Lenovo, az LG és a Yi is tervezi, hogy olyan kamerával rukkol elő, amellyel 180 fokos tartalmat lehet előállítani.

A Google arra törekszik, hogy a virtuális valóságot közelebb hozza az átlagnézőkhöz. Így például előző évben indították el Daydream felületüket, amely lehetővé teszi a fejlesztőknek, hogy VR-specifikus applikációkat hozzanak létre. Emellett az óriáscég a Daydream VR nevű headsetjét is bemutatta, amely a Pixel és Pixel XL okostelefonokkal társítható.

A VR-t 2017. július 4. 11:45 2' A keresőóriás új videoszabványt hozott létre azon tartalomkészítők számára, akik szeretnének a virtuális valóság felé nyitni. A VR180 szabvány 180 fokos videók felvételét teszi lehetővé, csökkentve az ilyen típusú videók elkészítéséhez szükséges speciális szoftverek és hardverek számát. Nem minden VR (virtual reality – virtuális valóság) tartalomhoz van szükség 360 fokos látószögre, kiváltképp, ha a tartalom azt tükrözi vissza, hogy mit látna a YouTuber. A 180 fokos változat nem lesz olyan lenyűgöző, mint a teljes kört leíró társa, azonban kiváló kompromisszum lesz olyan alkotók számára, akik nem akarnak high-end (topkategóriás) berendezések után szaladgálni. A méretbeli csökkentés lehetővé teszi, hogy a 180 fokos videókat 4K felbontásban töltsék fel, amely a YouTube legnagyobb felbontási szabványa. A sztereoszkopikus nézetet is lehetővé teszi, olyan mélységet adva a videóknak, amelyekre a 360 fokosok nem képesek. A feltételezett piaci igényt jelzi, hogy a Lenovo, az LG és a Yi is olyan kamerával tervez előállni, amellyel 180 fokos tartalmat lehet előállítani. A Google arra törekszik, hogy a virtuális valóságot közelebb hozza az átlagnézőkhöz. Előző évben indította el Daydream felületét, amely lehetővé teszi a fejlesztőknek, hogy VR-specifikus applikációkat indítsanak el. Emellett az óriáscég a Daydream VR nevű headsetjét is bemutatta, amely a Pixel és Pixel XL okostelefonokkal társítható. A Readwrite cikke szerint a YouTube a legjobb mód arra, hogy a cég az átlagnézők körében is elterjessze a VR-t, és elérje azt a réteget, amelyiket nem érdekeli a legújabb headset megszerzése. Ha már eleve híres YouTuberek kezdenek el VR-tartalmakat feltölteni, a Google áttörheti a mostani gátat, amely most a virtuális valóság és a felhasználók között áll, még akkor is, ha a tartalom nem olyan professzionálisan előállított, mint a Daydreamen található társaik." target="_blank">Readwrite cikke szerint a YouTube a legjobb mód arra, hogy a vállalat az átlagnézők körében is elterjessze a VR-t, és elérje azt a réteget, amelyiket nem igazán érdekli a legújabb headsetek megszerzése. Ha már eleve híres YouTuberek kezdenek el VR-tartalmakat feltölteni, akkor a Google áttörheti azt a gátat, amely most a virtuális valóság és a felhasználók között áll, még akkor is, ha a tartalom nem olyan professzionálisan előállított, mint a Daydreamen található társaik.