Az Apple Watch sikerétől függ az okosórapiac

Az Apple Watch sikerétől függ az okosórapiac

Az Apple Watch sikerétől függ az okosórapiac

szórakozás

2 perc

Az IHS legújabb tanulmánya szerint, ha az Apple Watch okosórái beváltják a hozzájuk fűzött reményeket, akkor a piac jelentős növekedés elé néz, ellenkező esetben viszont az intelligens időmérők hasonló sorsra juthatnak, mint a Google Glass okosszemüvegek.

Látványos növekedés ígérkezik a viselhető kiegészítők, elsősorban az okosórák piacán a következő esztendőkben. Az IHS piackutató és tanácsadó vállalat előrejelzése szerint 2020-ban összesen 101 millió készüléket szállítanak majd ki a gyártók, ami jelentős bővülés a tavalyi évben forgalomba helyezett 3,6 millió készülékhez képest.

„Az Apple Watch okosóra sikere valószínűleg az egész piacot magával húzza” – véli az IHS Technology elemzője. Az intelligens időmérők várhatóan olyan kulcsfontosságú kiegészítővé válnak a fogyasztók körében, hogy valamennyi okostelefon-gyártó kínálatában megjelennek majd, amelyik szeretne élre törni a versenytársait megelőzve, hogy minél nagyobb nyereségre tegyen szert. A vállalat most azt vetíti előre, hogy a kiszállított okosórák aránya a mobilokhoz képest az 1:500-as szintről 1:20-ra fog emelkedni 2014 és 2020 között.

 A feledés homályába merülhetnek az okostelefonok? >>Az Apple belépése a piacra a többi gyártó számára is komoly előnyt jelenthet, hiszen az almás logójú vállalat április 24-én debütált kiegészítőjének köszönhetően egyre több fogyasztó figyel fel az innovatív termékekre, és látja a korszerű megoldások hasznát. Az Apple Watch órái azonban a felhasználók szűk köréhez juthatnak el, hiszen működésükhöz szükség van egy iPhone-ra, és a kiegészítő 349 dolláros – tehát nagyjából 94 ezer forintos – ára is sokakat eltántoríthat a vásárlástól.

A gyártók célkeresztjébe tehát az a 2 milliárd fogyasztó kerülhet, aki Android operációs rendszerrel futó mobillal rendelkezik, illetve azok az iPhone tulajdonosok, akik nem szeretnének ennyi pénzt elkölteni egy okosórára.

Sikerre van „ítélve” az Apple Watch

Az IHS előrejelzése alapján az Apple az idei év folyamán összesen 19 millió okosórát szállít majd ki a megrendelőkhöz, ami a teljes piaci forgalom 56 százalékát jelenti. 2020-ra azonban a technológiai óriás részesedése „csupán” 38 százalékos lesz, ahogy a konkurens gyártók is felzárkóznak a versenyben, és bővítik termékkínálatukat.

Az Apple Watch okosórák

A globális piackutató ezzel párhuzamosan azzal számol, hogy a következő öt év során a Google nagyjából 96 millió Android Wear okosórát ad el a piacon, arra a széles fogyasztói bázisra építve, amelyik Android operációs rendszerrel ellátott mobiltelefonnal rendelkezik. Hogyha a vállalat a mostani funkciókat még azzal is kibővíti, hogy innovatív kiegészítőit iPhone-nal is lehet majd használni, akkor ez nyilvánvalóan az eladások számában is megmutatkozik.

Google Android Wear

Google Glass: a hibernált álom >>„Ha az Apple okosórái nem váltják be a hozzájuk fűzött reményeket, akkor ezt az egész piac megszenvedheti. A viselhető kiegészítők ebben az esetben hasonló sorsra juthatnak, mint a Google Glass, az okosszemüveg projektet ugyanis az év elején leállította a vállalat. Az Apple, illetve az általa képviselt piaci erő nélkül a többi gyártónak valószínűleg sokkal több pénzt kell majd marketingre, valamint az okosórák előnyeit bemutató reklámokra költeni, hogy így próbálják vásárlásra buzdítani az elbizonytalanodott fogyasztókat” – vélekedik a piackutató cég távközlési- és mobil részlegének igazgatója. Ian Fogg szerint az Apple legfőbb vetélytársainak most az az érdekük, hogy a nemrégen megjelent okosórák kedvező fogadtatásra találjanak.

Az alkalmazások húzzák magukkal a piacot

„Ahhoz, hogy a cégek sikerre vihessék termékeiket, arra van szükség, hogy alkalmazások igen széles kínálatával jelenjenek meg” – tette hozzá Antonios Maroulis elemző. Az Apple-nek például megvan az a komoly előnye, hogy ma már számos színvonalas applikációt tölthetnek le a készülékeikre az iPhone, illetve iPad tulajdonosok. A Google Play áruházában pedig szintén rengeteg alkalmazás közül válogathatnak az androidos felhasználók. Hosszú távon ugyanakkor mindenképpen szükség van olyan egységes szabványokra, amelyeket több hardvergyártó is támogat, hogy az innovatív ötletekkel rendelkező vállalkozások számára vonzóvá tegyék az újabb applikációk megtervezését.

Forrás: M2M Now