Az órák helyett az óraszíjat kellene okossá tenni Úgy tűnik, hogy az okostelefon-karóra kombináció nem olyan vonzó, ahogy azt eredetileg képzelték, és másra van szüksége a vásárlóknak. http://www.m2mzona.hu/uploads/files/cover_home/2982/articles/20170719135536/okos-oraszij.jpg

Az órák helyett az óraszíjat kellene okossá tenni

2017. július 20. 20:55
2'
Úgy tűnik, hogy az okostelefon-karóra kombináció nem olyan vonzó, ahogy azt eredetileg képzelték, és másra van szüksége a vásárlóknak.

A gyártók különféle próbálkozásai ellenére az okosórák értékesítése mégsem futott fel olyan mértékben, ahogy azt várták. Azoknál a márkáknál sem teljesül ez, amelyek megtalálták a megfelelő egyensúlyt az akkumulátor élettartama, az eszköz mérete és a fejlesztési támogatás között. A The Verge cikke szerint az emberek egyszerűen nem szeretnének sokkal többet egy időmérőtől, legfeljebb értesítéseket vagy az aktivitás nyomon követését. 

Már most úgy tűnik, hogy a hagyományos érintőképernyős modellek nem olyan népszerűek, és egyre inkább a hibrid változatok terjednek el. Ezek szinte mindenben hasonlítanak eredeti analóg elődjeikre, így sokkal kedveltebb a dizájnjuk, ugyanakkor kaptak aktivitásmérő szenzort, valamint az okostelefonokkal kompatibilis applikációkkal is rendelkeznek. Ebbe a kategóriába tartozik például a Mistfit Phase vagy a Skagen Hagen Connected.

Bár ezek a modellek sokkal népszerűbbek, mint a rövid életű érintőképernyős társaik, amelyek néha arra sem képesek, hogy az időt mutassák. Egyesek szerint az okosóráknak ahhoz, hogy fennmaradjanak, még több változásra van szükségük: meg kell szűnniük órának lenni. 

Vannak olyan vélemények is, amelyek szerint ahelyett, hogy a készítők a technológiai összetevőket egy kicsi óralapba zsúfolnák be, ideje lenne létrehozni az okosóraszíjat. Már láttunk erre próbálkozásokat: a Montblanc e-Strap például a hagyományos mechanikus óralap és az okostechnológiával ellátott, kijelzős szíj kereszteződése, a Smart Buckle pedig fitneszfunkciókat épített be egy óraszíj csatjába. 

Trendforduló az órapiacon – Lejár a svájci órák ideje?

Ha a fejlesztők ezekre a kiegészítőkre koncentrálnának, akkor az órakészítőké maradna az a munka, amelyben igazán jók: a hosszú életű mechanikus órák készítése. Tekintetbe véve, hogy az időmérők legnagyobb többsége szabványos méretekkel készül, nem lenne nehéz olyan szíjakat készíteni, amelyek több gyártó termékeivel is kompatibilisek, és akár egy tizenöt dolláros Timexre vagy egy tizenötezer dolláros Rolexre is rögzíthetőek. A tudásuk pedig azokat az alapvető funkciókat lefedi, amelyeket a vásárlók elvárnak az okosóráiktól. 

A Fédération de l'industrie horlogère suisse (svájci órakészítők szövetsége) szerint körülbelül 1,2 milliárd hagyományos órát adtak el tavaly (amelyből 25,4 millió volt svájci óra), azonban csak 21,1 millió okosórát. Ha a hagyományos órapiac stabilitását figyelembe vesszük, akkor nyilvánvaló, hogy érdekesebben alakulna az „okosórák” piaca, ha azok nem óralapokként terjednének el.

Forrás: The Verge

A figyelmébe ajánljuk:

Karóra töltheti fel a lemerült telefonokat

Az Uvolt fejlesztői újraértelmezték az „okos” óra fogalmát. Viselhető kiegészítőjük ugyan nem képes semmilyen intelligens funkcióra, viszont napelemeivel egy akkumulátort tölt, mellyel pótolhatja a telefon töltöttségét.
Olvasson még a témában:

Alibaba és az okoshangszóró

A kínai internetes kereskedőcég is hatalmas piaci potenciált lát a Dolgok Internetében és az intelligens fejlesztésekben. Az okosautós innovációik, így például a holografikus navigáció után az okosotthonokra is szemet vetettek.