Beszélgessen a pólójával és a cipőjével a telefonon keresztül

Beszélgessen a pólójával és a cipőjével a telefonon keresztül

Beszélgessen a pólójával és a cipőjével a telefonon keresztül

szórakozás

2 perc

A jövőben mindennapossá válhat, hogy okosórán keresztül is elolvasható a mobilra érkezett üzenet, vagy távolról is beállítható az otthoni hőmérséklet, de nyomon követhető az is, hogy éppen merre kóborol a házi kedvenc. A divat világában is egyre több „okos” innováció jelenik meg, de az áttörés még várat magára.

A Fortune 500-as listán szereplő Avery Dennison, valamint az EVRYTHNG startup cég nagyszabású megállapodás révén próbálja „beizzítani” a ruházati piacot is. Hogyha minden a tervek szerint alakul, akkor a következő három év során legalább 10 milliárd olyan ruhadarab és cipő kerülhet forgalomba, amelyet önálló digitális azonosítóval, valamint saját felhőalapú profillal látnak el.

A két partnercég állítása szerint soha egyetlen egyezségnek köszönhetően se jött még létre ilyen nagyszámú összekapcsolt termék. Az EVRYTHNG mindeddig 14,5 millió dolláros tőkét gyűjtött össze három körben hat különböző befektetőtől, ideértve egyebek között a Cisco, az Atomico és a Dawn Capital cégeket.

De mit is takar pontosan a megállapodás? Az elképzelés szerint a világ legnagyobb divatházainak és legnevesebb cipőgyártóinak termékei közül 10 milliárd darabban lesz internetes kapcsolat, aminek köszönhetően viselőjük rá tud majd csatlakozni a telefonokra, valamint új alkalmazások és szolgáltatások válnak elérhetővé – összegezte a TechCrunch.

Amellett, hogy a legnagyobb márkák így még elkötelezettebbé tehetik termékeik iránt a vásárlókat, a felhasználók kapcsolatot teremthetnek a ruháikkal és cipőikkel. Ennek köszönhetően egyrészt személyre szabott szolgáltatásokat, ajánlatokat, extrákat és digitális tartalmakat érhetnek el, de akár csatlakozhatnak egy másik gyártó által kialakított applikációhoz, hogy további előnyökben és jutalmakban legyen részük. Mindez pedig lehetőségek széles tárházát nyitja meg a fejlesztő vállalkozások előtt, arról nem is beszélve, hogy a fogyasztók szempontjából még izgalmasabbá válik egy szimpla pólóvásárlás is.

A divatvilágban természetesen korábban is akadt már rá példa, hogy a tervezők a modern technológiákkal kísérleteztek, hogy kapósabbá tegyék termékeiket. Ahogyan arról egy korábbi cikkünkben beszámoltunk, a litván iShüu elnevezésű startup olyan nyitott orrú, magas sarkú cipőt álmodott meg, melynek színét és mintáját az e-tinta kijelzők segítségével tetszőlegesen lehet váltogatni. A fejlesztők a cipő talpába vájt mélyedésbe egy alacsony fogyasztású Bluetooth-jeladót rejtettek, ezzel a viselője az e-ink kijelzőt feketére, fehérre vagy akár virágmintásra is változtathatja, az évszaknak, a ruházatának vagy hangulatának megfelelően.