Felfutóban a digitális szolgáltatások piaca

Felfutóban a digitális szolgáltatások piaca

Felfutóban a digitális szolgáltatások piaca

szórakozás

2 perc

A magyarországi okostelefon-felhasználók nagy érdeklődést mutatnak az összekapcsolt eszközök iránt; egyre többüknek van táblagépe is.

Az Ericsson ConsumerLab „Változások előtt” című jelentést tett közzé a hazai felhasználói szokásokról és magatartásról. Magyarországot három régióra osztva (Kelet-, Nyugat- és Közép-Magyarország) a tanulmány 3,1 millió fogyasztó véleményéről nyújt átfogó mintát, és összeveti azokat több nyugat-európai országban jellemző magatartással. 

A felmérésben vizsgálták azt is, hogy miként változtatja meg az összekapcsolt eszközökhöz és online szolgáltatásokhoz való jobb hozzáférés a fogyasztók életmódját és munkáját.

2012 és 2014 között az interneten ténylegesen böngésző magyarországi okostelefon-felhasználók aránya 90%-kal, míg a közösségi hálózatok használata 41%-kal nőtt. Az elküldött e-mail üzenetek száma 96%-kal, a videomegtekintéseké 16%-kal nőtt. A hazai fogyasztók a felsorolt internetes tevékenységekben való részvétele nagyon hasonló képet mutat a nyugat-európai fogyasztóknál tapasztaltakhoz.

„Hihetetlen mértékben nőtt az összekapcsolt eszközökhöz való hozzáférés, ezért a magyarok minden korábbinál több digitális szolgáltatást használnak. Felméréseink szerint folyamatosan nő a táblagépek népszerűsége is” – mondta Vishnu Singh, az Ericsson ConsumerLab vezetője.

A tabletek elterjedtsége 2012 és 2014 között 10%-kal nőtt, és a fogyasztók további 11%-a tervezi táblagép beszerzését a közeljövőben. Az online szolgáltatásokkal eltöltött teljes idő 20%-a esik a tablet-felhasználókra.

A különféle okos és összekapcsolt eszközök egyre növekvő elterjedtségének eredményeképpen a magyarországi okostelefon-felhasználók 33%-a számára fontos, hogy otthonról is rendelkezzenek interneteléréssel, és 25%-uk kíván előfizetni valamilyen streaming zenei, illetve videoszolgáltatásra.