Montblanc Summit: okosóra német precizitással

Montblanc Summit: okosóra német precizitással

Montblanc Summit: okosóra német precizitással

szórakozás

2 perc

A neves óragyártók közül sokan megsínylik az intelligens időmérők térnyerését, így egyre többen próbálnak hasonlóan okosdarabokkal előállni.

A Montblanc 2014-ben mutatott be egy olyan modellt, melyben a hagyományos óraszerkezetet akkor még csak egy kütyükkel felszerelt e-Strap szíj tette okossá. Az azóta eltelt időben viszont úgy tűnik, a háttérben folyamatosan zajlottak a fejlesztések, most pedig megérkezett az első igazán „okos” modell: a Summit.

Trendforduló az órapiacon – Lejár a svájci órák ideje?

Az innovatív darab egyelőre csak a Mr Porter üzletekben lesz kapható, 795 fontos (közel 300 ezer forintos) áron. Az óra érdekes ellenpontja lehet Svájc másik nagy piaci szereplője, a TAG Heuer saját eszközének. A Modular 45 erőssége, hogy cserélhető processzorának köszönhetően hagyományos és intelligens karóraként is használható.

A Montblanc Summit inkább az egyedi igényekhez lett igazítva, amelyet Jerome Lambert, a vállalat éppen távozó vezérigazgatója „üzleti luxus életmódként” definiált – érdekesség, hogy ugyanakkor ez a darab nagyjából feleannyiba kerül, mint a TAG Heuer terméke. A 46 milliméteres számlap Snapdragon Wear 2100 processzort tartalmaz, amelyen az Android Wear 2.0 operációs rendszere fut (NFC-chip azonban nem kapott helyet, így a felhasználó nem férhet hozzá a mobilfizetési alkalmazásokhoz).

Ugyanakkor a kapcsolódó „csomag” részeként egy sor egyéb applikációt lehet használni, bár ezért szó szerint nagy árat kell fizetni. Cserébe viszont a technikán felül a kivitelezés is exkluzívnak mondható, hiszen a gyártás során a fontos részletekre is odafigyelnek. Így például a ház elkészítéséhez ötös tisztasági fokozatú titánt használnak, a márkára jellemző számlapokat pedig digitálisan alkották újra, hogy ne legyen feltűnő a különbség a cég hagyományos és okosórái között. 

A vezérigazgató kiemelte: céljuk, hogy a modern technológiát észrevétlenül építhessék be a vásárlóik hétköznapjaiba. Jerome Lambert szerint a modern technológiai megoldások „okos” alkalmazása révén a márkának jobbak a piaci kilátásai, mint a „hagyományos” karórákból nem engedő vállalatoknak.

Forrás: Telegraph Online