Szelfidrónokat gyárthat a Snapchat Piaci híresztelések szerint a vállalat felvásárolta a kínai Zero Zero Robotics céget, vélhetően, hogy a jövőben fotós applikációjuk szelfidrónok felvételeit is használhassa. http://www.m2mzona.hu/uploads/files/cover_home/3021/articles/20170803160422/szelfidron.jpg

Szelfidrónokat gyárthat a Snapchat

2017. augusztus 7. 21:10
6'
Piaci híresztelések szerint a vállalat felvásárolta a kisméretű drónok gyártásával foglalkozó kínai Zero Zero Robotics céget, vélhetően, hogy a jövőben fotós applikációjuk szelfidrónok felvételeit is használhassa.

Amióta az önálló repülésre is képes szerkezetek népszerűek lettek a fogyasztói piacon is, méretük egyre csak csökken, ebben a trendben pedig sok startup látta meg annak az ötletét, hogy a drónokat egyfajta lebegő szelfikameraként használja. Korábban már többször írtunk mi is ezekről a próbálkozásokról, például Lilyről, melynek fejlesztőit a sikeres Kickstarter-kampány után a forráshiány mégis a roló lehúzására kényszerítette.

Jelenleg hasonló kisméretű kamerás drón kevés van a piacon. Az egyik említésre méltó versenyző a DJI cég Spark nevű minimodelljével, a másik pedig a Zero Zero Robotics és az általuk gyártott Hover Camera. A Snapchat anyavállalata, a Snap állítólag éppen ezt az utóbbit vásárolja fel.

Természetesen valószínűleg nehéz feladat lesz a piacvezető dróngyártó ellen hasonló kategóriában versenyezni, ám némi húzóerőt jelenthet a képküldő applikáció népszerűsége, valamint a tény, hogy már korábban is belefogtak sikeres hardverprojektbe, nevezetesen a Spectacles kamerás szemüveg gyártásába.

A szelfidrón fejlesztése egyelőre csupán piaci pletyka, ám vannak érvek, amelyek megalapozzák: a vállalat még tavaly vette meg a Ctrl Me Robotics dróngyártót, és a Business Insider értesülései szerint a társaság képviselői folyamatosan figyelik a piacot, hogy minél több kamera- illetve dróngyártó céget olvaszthassanak magukba. Egyes hírek szerint még a fent említett Lily megvásárlásán is gondolkoztak. Mindezt jól tükrözi a tavasszal tőzsdére lépett vállalat küldetése, miszerint a Snap Inc. „kameracég” legyen.

Mindenesetre a részvényeik egyelőre nem teljesítenek olyan jól, ahogy tervezték. Az viszont biztos, hogy a Spectacles szemüvegek 8 millió dollár bevételt hoztak a vállalatnak, a további részletek pedig valószínűleg a cég következő negyedéves gyűlésén, augusztus 10-én kiderülnek.

Forrás: The Verge

A figyelmébe ajánljuk:

Hazánkban is hódítanak a drónok

A 20. század járműve az autó volt, a 21. századé pedig a drón lesz – fogalmazott a Magyar Nemzeti Dron Szövetség ügyvivő elnöke a Trend FM műsorában. Az interjúban szó esett a „bolondbiztos” játékdrónokról és a profi szerkezetekről, valamint arról is, hogy már napjainkban is mennyire sokrétűen hasznosíthatóak ezek a minirepülők.

Új kihívó a minidrónok piacán

A piacvezető DJI ezúttal követi a drónok terén tapasztalható trendet, és egy korábbi eszközeinél is apróbb modellel rukkolt elő, mely ettől függetlenül ugyanúgy a cégtől elvárható minőséget hozza.

Wifivel lehet röntgenszemük a drónoknak

Az automata repülők tetejére rögzített wifijeladók segítségével akár vastag téglafalakon is „át lehet látni”, és három dimenzióban fel lehet térképezni, hogy mi található az épületen belül.
Olvasson még a témában:

Alibaba és az okoshangszóró

A kínai internetes kereskedőcég is hatalmas piaci potenciált lát a Dolgok Internetében és az intelligens fejlesztésekben. Az okosautós innovációik, így például a holografikus navigáció után az okosotthonokra is szemet vetettek.