A jövő elkezdődött a biztosítási szektorban

A jövő elkezdődött a biztosítási szektorban

A jövő elkezdődött a biztosítási szektorban

autó

2 perc

A vezető német autógyártók előrejelzése szerint 2020-ra Európa autópályáin számos úgynevezett hálózatra kapcsolt autó fog megjelenni.

A mobilitás és a közlekedésbiztonság átalakulása alapvetően megváltoztatja az autóipart és a biztosítási szektort. Az Allianz összefoglalta, hogyan képzeli el a jövőt. 

A gyártók egyre több ponton segítik a gépjármű vezetőjét olyan fedélzeti és szenzoros technológia beépítésével (mint például a sávkövető, sávtartó automatika, radarok, kamerák), amelyek kontrollálják a kocsi mozgását vezetés közben.  A többi autóval való virtuális összekapcsolódás pedig már nem a távoli jövő, a gépjárművek hálózati kapcsolata révén a közlekedés teljesen automatikussá válhat, így emberi közreműködésre sem lesz szükség. 

Akár az is elképzelhető a jövőben, hogy okos-építőanyagokból építenek hidakat, amelyek előrejelzik a túlterhelést vagy az útburkolat nem megfelelő állapotát (például jegesedés), és riasztást küldenek az autók számára, amelyek automatikusan korlátozzák a sebességet ilyen esetekben.  

Mindenki vezet

Útra kel a Google önjáró autója

A nagyon öreg és a nagyon fiatal, a betegek, de még akár a vakok is – mindenki képes lesz utasítást adni a jövő autójának. Az sem jelent majd gondot, hogy nagy távolságok esetén pilóta üzemmódban a jármű utasai akár aludjanak egy jót. A Google szerint ugyanis egy automatizált jármű szoftvere annyit tudhat majd, mint egy 75 éves vezetői tapasztalattal rendelkező sofőr. 

Nem kell többé parkolóhelyet keresni

Egy brit felmérés szerint egy átlagos vezető mintegy 106 napot tölt el az életéből parkolóhely kereséssel. A jövőben ezt az időt sokkal hasznosabban tölthetjük, hiszen az önműködő autó megtalálja magának a parkolóhelyet.

A magánautó, mint mentő

A kocsiba beépített infravörös kamerák képesek lesznek arra, hogy ellenőrizzék a vezető szemhéjának mozgását, az ülések a szívverését és testhőmérsékletét, így az autók egyre több fizikai adatot tudnak majd begyűjteni vezetőjükről, ugyanúgy, mint a mai okosórák. Szükség esetén akár mentőt is hívhat a fedélzeti számítógép, vagy be is viheti utasát a kórházba.

Kockázat: számítógépes támadásokra számítani kell

Ugyan az önműködő autókat gyártók évek óta azon dolgoznak, hogy kivédhetővé tegyék a számítógépes támadásokat, a hackereknek mégis sikerült egy gépkocsit eltéríteniük idén júliusban. Nemcsak a légkondicionálót sikerült ki-be kapcsolniuk, a rádió hangerejét szabályozniuk, de teljesen át tudták venni az irányítást az autó fékberendezése és kormánya felett. Egy másik márka több mint 1,4 millió autót vont vissza – szoftverfrissítés céljából. Minél több autó csatlakozik az internethez, annál több válik sebezhetővé a különféle virtuális támadásokkal szemben.