A jövő járműve inkább okoseszköz, mint autó

A jövő járműve inkább okoseszköz, mint autó

A jövő járműve inkább okoseszköz, mint autó

autó

2 perc

A nyár folyamán elkészült a januári CES-en bemutatkozott Byton szedán változata. A projekt érdekessége, hogy a kínai cég valójában nem autóként, hanem inkább intelligens eszközként tekint saját fejlesztésére, ami része egyfajta csatlakoztatott ökoszisztémának.

A CES technológiai csúcsrendezvényen bemutatott SUV koncepcióautónak gyakorlatilag még neve sem volt. A vállalat utólag nevezte el M-Byte-nak a korábbi modellt, a mostani limuzin változat pedig a K-Byte nevet kapta. A két autó egyébként az előbb-utóbb háromtagúvá váló Byte „család” része. Mindhárom modell ugyanarra a platformra épül, ami segít a költségek alacsony szinten tartásában.

Mivel egyelőre csak koncepcióról van szó, így nem lehet sok részletet tudni. Az látszik, hogy a jármű eleje – hasonlóan más koncepcióautókhoz, mint például a Lucid Air és a Faraday Future FF 91 – igen sok funkcióval felszerelt, de a hátulja is zsúfoltnak tűnik. A szokatlan kiegészítők az önvezető rendszer részei.

Vezetni is tud

A Byton bejelentette azt is, hogy partnerségre lép az Aurorával. A kaliforniai cég a SAE (Society of Automotive Engineers) szervezet szerinti 4-es szintű autonómiára képes vezetési platformok létrehozásáról ismert. Az Aurora elnök-vezérigazgatója pedig nem más, mint Chris Urmson, aki korábban a Google autóipari fejlesztői vezetője volt.

Habár a működésről egyelőre még mindig kevés információ áll rendelkezésre, az biztos, hogy amikor a jármű éppen nem önvezető funkcióban működik, akkor bizonyos részei – például az oldalsó tükrök alatt lévő kamerák – képesek „visszahúzódni” az autótestbe.

A kínai startup szándékai nagyon is komolyak, és valódi autógyártóvá szeretnének válni. Ezt támasztja alá, hogy a Hyundai és a Volkswagen cégekkel is megállapodást kötöttek. A gépjárművek egyébként Kínában készülnek, irodáik pedig több helyen is – Pekingben, Hongkongban, Münchenben, Sanghajban és a Szilícium-völgyben – megtalálhatók. A vállalat elnöke szerint az elektromos luxuslimuzin sorozatgyártása 2021-re várható.

Forrás: