A kínai piacot nézte ki magának a Ford

A kínai piacot nézte ki magának a Ford

A kínai piacot nézte ki magának a Ford

autó

2 perc

Zajlik az élet idén a Ford mobilitási divíziója körül. Az átalakított részlegbe még februárban olvadt be a felvásárolt Autonomic technológiai cég. Múlt hónapban pedig bejelentették, hogy a kereskedőóriás Alibabával társulnak. Céljuk, hogy Kínában dobhassák piacra a felhőalapú mobilitási platformjukat.

Az autógyártó a platformot, míg az e-kereskedelemmel foglalkozó, frissen tulajdonost cserélt cég a felhőszolgáltatást hozza az üzletbe.

A Közlekedési Mobilitási Felhő (Transportation Mobility Cloud, TMC) az ázsiai ország közlekedési ökoszisztémájának szereplői számára nyújt különböző szolgáltatásokat. A TMC segítségével az autógyártók kielégíthetik a csatlakoztatott járművek és közlekedési szolgáltatások iránti növekvő kínai igényt – fogalmazta meg Gavin Sherry, az Autonomic vezérigazgatója és egyben társalapítója. A társaság célja, hogy az Alibaba Cloud-dal való együttműködés révén a világ legnagyobb okosautó kínálatát nyújthassák, így erősítve az ország okosvárosait és a mobilitással kapcsolatos szolgáltatásait.

Az említett szolgáltatások közé tartoznak az autómegosztó és autórendelő applikációk, az utasélményre építő megoldások vagy más, akár a konkurensek által végzett fejlesztések is. A két cég emellett saját termékekkel is előáll. Peter Fleet, a Ford-csoport elnökhelyettese és az ázsiai, illetve csendes óceáni régió elnöke optimistán nyilatkozott a közös munkával kapcsolatban. Szerinte az Autonomous és az Alibaba Cloud együtt az iparág meghatározó szereplőivé válhatnak és formálhatják a világ egyik legnagyobb és legdinamikusabban növekvő piacát.

Az amerikai és a távol-keleti óriásvállalat már tavaly decemberben egymásra találtak. Akkor arról állapodtak meg, hogy megvizsgálják, milyen módon segíthetik egymást a számukra fontos területeken, mint a közlekedési szolgáltatások, az internethez kapcsolódó eszközök, a felhőalapú számítástechnika, a mesterséges intelligencia és a digitális marketing. Közben az Autonomic már új sanghaji irodájába keresi a munkavállalókat.

Forrás: