A sofőrtől tanul a Hyundai önvezető technológiája

Kapcsolódó cikkek

A sofőrtől tanul a Hyundai önvezető technológiája

A sofőrtől tanul a Hyundai önvezető technológiája

autó

1 perc

A beépített mesterséges intelligencia (AI) megfigyeli az autóban ülő sofőr viselkedését, majd a lehető legbiztonságosabb módon leutánozza azt. A gépi tanulás alkalmazásának célja, hogy az autonóm jellemzők arra hasonlítsanak, mintha önvezető üzemmódban is valódi sofőr vezetné a járművet.

A dél-koreai vállalat a Smart Cruise Control-Machine Learning (SCC-ML) elnevezésű funkciót kezdetben a tempomathoz rendeli hozzá. A Hyundai Motor Group alelnöke szerint az új, a korábbi ADAS (Advanced Driver Assistance System, fejlett vezetéstámogató rendszer) technológiát továbbfejlesztő SCC-ML lényegesen gyakorlatiasabbá teszi a félautonóm jellemzőket.

Woongjun Jang hangsúlyozta, hogy cége az iparág vezetőjeként folyamatosan fejleszti az innovatív, mesterséges intelligencián alapuló módszereket.

Mit tudnak a különböző vezetési fokozatok? Vezetésautomatizálás nullától az ötös szintig!

Az intelligens vezetési technológia figyelembe veszi a sofőr szokásait, mint például annak gyorsítási sebessége, az útviszonyokhoz való alkalmazkodása és a más autóktól tartott szokásos követési távolság. A gépkocsin körben elhelyezett szenzorok állandóan frissítik a gépkocsi vezetési stílusát, hogy az minél inkább hasonlítson a vezetőére. A rendszert ugyanakkor úgy programozták, hogy a nem biztonságos mintázatokat ne tanulja meg.

A fejlesztés egyelőre a 2-es szintű önvezető technológia definíciójának felel meg, vagyis a jármű egy vagy két funkciója működik autonóm módon, és egy sofőrnek mindig figyelnie kell, hogy bármikor átvehesse a kormányt. Ugyanakkor a vállalatban felmerült, hogy a gépi tanulást is használó automata sebességtartó technológia külön kategóriába, a 2,5-ös szintre kerülhetne.

Az SCC-ML a tervek szerint fokozatosan helyet kap a cég és leányvállalata, az 1998-ban megvásárolt Kia Motors új modelljeiben.

Forrás: