A Toyota beállt az Uber önvezető technológiája mögé

A Toyota beállt az Uber önvezető technológiája mögé

A Toyota beállt az Uber önvezető technológiája mögé

autó

2 perc

A japán autógyár félmilliárd dollárt pumpál a kaliforniai cég sofőr nélküli programjába.

A két vállalat ezzel akarja bebiztosítani magának a területen az elsőséget, az önvezető iparban ugyanis egyre nagyobb a verseny. A Research and Markets elemzői szerint az iparág mérete 2027-re eléri a 126,8 milliárd dollárt. Így nem csoda, hogy sok cég szeretne magának egy-egy szeletet kihasítani a tortából.

Az IoT Tech News beszámolója szerint a Toyota és az Uber egyelőre lemaradással követi a főbb szereplőket a sofőr nélküli technológia fejlesztése terén. Talán ezért épül arra Dara Khosrowshahi, az eredetileg autómegosztásra alapított cég vezérigazgatójának stratégiája, hogy inkább más vállalattal társulva fejlesszék a jövő járműveit.

A japán autógyártó a több mint 80 éves gyártási tapasztalatát, míg a kaliforniai társaság az önvezető autók fejlesztéséhez elengedhetetlen modern technológiát adja az együttműködésbe.

Problémák is akadnak

Az Ubernek nem volt sima útja az autonóm járművek fejlesztése során, talán ezért is lehetett róluk mostanában viszonylag keveset hallani. Még márciusban okozott a cég egy önvezető Volvója halálos balesetet a floridai Tempe-ben. Ezt követően a vállalkozás leállította az államban járműveinek tesztelését és visszahívta azokat az utakról. De a tavalyi évük sem múlt el botrány nélkül: a Google perelte be egy hozzájuk átigazolt. korábbi alkalmazottját. Anthony Levandowski állítólag üzleti titkokkal együtt távozott a keresőóriástól, amiket aztán rögtön meg is osztott az Uberrel.

Korlátozott önállóság

A tervek szerint az Uber automata vezetési rendszerét kombinálják majd a Toyota Guardian szisztémájával. Ez az automata rendszer rendelkezik néhány biztonsági jellemzővel, de nem teszi lehetővé, hogy a gépjármű teljesen önállóan irányítsa magát.

Forrás: