Akár cseveghet is a nyomtatható busszal

Akár cseveghet is a nyomtatható busszal

Akár cseveghet is a nyomtatható busszal

autó

4 perc

A világ első háromdimenziós nyomtatással elkészíthető autója után a Local Motors egy olyan sofőr nélküli járművet mutatott be, amelyet az innovatív megoldások mellett az IBM Watson IoT-rendszerrel is elláttak.

Az Olli nevet kapott járgány nagyjából úgy néz ki, mintha egy minibusz és egy golfautó keresztezéséből született volna. Az apró busz egyszerre 12 személyt képes szállítani, és ami a leginkább figyelemreméltó benne, hogy körülbelül 11 óra alatt lehet kinyomtatni és összeilleszteni a kocsikat az erre alkalmas üzemekben. A technológia már lehetővé teszi azt is, hogy a járműveket speciális igények szerint gyártsák le, legyen szó arról, hogy a gyerekeket kell az iskolából elszállítani a városi uszodába, vagy egy konferencia résztvevőit kell a repülőtérről a szállodába vinni. 

Ha mindez nem lenne elég, a Watson hangfelismerő funkciója révén az Olli arra is képes, hogy megértse és válaszoljon azoknak az utasok kérdéseire. Az IBM technológiája talán onnan lehet a legtöbbek számára ismerős, hogy a mesterséges intelligencia a Jeopardy! televíziós vetélkedőben 2011-ben két emberi játékost is legyőzött. A beépített számítógép valószínűleg nem tud majd választ adni a bonyolultabb keresztkérdésekre, de információt ad az úti célról, és kedélyesen el is csacsoghat az utasokkal. 

Azt követően, hogy az arizonai székhelyű startup lerántotta a leplet a legújabb modellről, pár hónapon belül megkezdődhet a kocsi tesztelése a marylandi National Harborben, a próbaüzemet pedig később Las Vegasra és Miamira is kiterjeszthetik. A vállalat emellett világszerte több város vezetőivel is tárgyalásokat folytat – egyebek között Berlin, Koppenhága és Canberra jön szóba –, hogy az Egyesült Államokon kívül is ki lehessen próbálni az ötletes minibuszokat. 

Az IBM Dolgok Internetéért felelős elnökhelyettese hangsúlyozta: a tervük az volt, hogy az Olli egyfajta „természetes nyelvezetet” használjon, és így építsen ki kapcsolatot a jármű és az utasok között. Bret Greenstein hozzátette: a Watson értelemmel ruházza fel a minibuszt. 

A jármű tehát lényegében megérti az emberi beszédet, bárki könnyedén beszállhat azzal a felkiáltással, hogy „Szeretnék az irodába menni”. Ezek után nem kell mást tennie, mint kényelmesen hátradőlni és élvezni az utazást. Watsontól az utasok pedig megkérdezhetik azt is, hogy működik a busz, éppen merrefelé tartanak. Sőt, javaslatokat is kérhetnek, hogy milyen látványosságokat vagy éttermeket érdemes megtekinteni az adott környéken. 

Forrás: Daily Mail Online