Az autó az igazi információs szupersztráda

Az autó az igazi információs szupersztráda

Az autó az igazi információs szupersztráda

autó

4 perc

A Nielsen kutatása szerint egyre többen tervezik, hogy a jövőben okosautóra cserélik meglévő kocsijukat, a legtöbben fokozott biztonságra, illetve a szórakoztató és informatív funkciók kínálta előnyökre pályáznak.

Az autóeladás mindig is tuti üzletnek számított, a gyártók előtt álló lehetőségek széles tárháza pedig csak tovább bővült a gépek közötti kommunikációra épülő M2M-technológiák megjelenésével. Az innovatív megoldások lehetővé teszik, hogy a járművek vezetői és utasai a kocsiban ülve egészen újfajta kapcsolatot teremtsenek a külső környezetükkel vagy az autóval, miközben olyan információkhoz jutnak hozzá, amelyekről nem is álmodtak.

Mit tud a connected car? >>Az új szolgáltatásokat ráadásul teljes mértékben a fogyasztói igényekhez lehet illeszteni; teljesen mindegy, hogy a vezető épp egy ötgyermekes, egész álló nap fel-alá rohangáló családanya vagy az autójában videózó, zenét hallgató és éjjel-nappal a telefonján lógó üzletember. A technológiai forradalom azonban azt is maga után vonta, hogy a felhasználók egyre újabb és újabb élményekre éheznek, és ez bizony komoly elvárások elé állítja a gyártókat. Ezt jól példázza a Nielsen piackutató nemrég megjelent felmérése, mely szerint 39 százaléka azoknak, akik a következő két év során autóvásárláson törik a fejüket, egészen biztosan egy intelligens modellel lepi meg magát.

A leendő kocsitulajdonosok csaknem kétharmada nyilatkozott úgy, hogy azért venne okosautót, mert szeretné a saját bőrén is megtapasztalni az új technológia által nyújtott előnyöket. A válaszadók 58 százaléka reméli, hogy a készülékek gondoskodnak majd az utasok szórakoztatásáról, miközben a megkérdezettek csaknem fele arra számít, hogy sikerül csiszolni vezetési stílusán és lefaragni az üzemanyag-fogyasztást.

De kik is ülnek az okosautókban?

Az eredmény talán senkinek nem okoz meglepetést. A Nielsen kutatása alapján az okosautókat vezető sofőrök 58 százalékban férfiak, a többségük legalább egy diplomával rendelkezik, 37 százalékuk pedig átszámolva évi 25 millió forintot is megkeres. Ebből mintegy logikusan következik, hogy az intelligens járműveket inkább azok engedhetik meg maguknak, akik sok időt töltenek el a kocsijukban. Ezt egyébként a számadatok is jól bizonyítják; az okosautók tulajdonosainak 37 százaléka legalább fél vagy egy órát furikázik, ha egyszer beült a járművébe.

Biztonság az autókban: jobb ma egy riasztás, mint holnap egy baleset

Az okosautó lesz az új okostelefon? >>Bár sok esetben több pénzzel sem lehet elérni azt, hogy nagyobb biztonságban érezzük magunkat a kocsiban ülve, az összekapcsolt autók mégis sokat tehetnek azért, hogy áthidalják ezt a szakadékot. A Nielsen tanulmánya rávilágít, hogy az okosautó megvásárlását tervező válaszadók jelentős része számára a biztonság az egyik legalapvetőbb szempont. A leendő kocsitulajdonosok döntő többsége hisz abban, hogy fokozott biztonságot élvezhet majd a járművében az intelligens megoldásoknak köszönhetően. Csaknem kétharmaduk rendkívül fontosnak tartja az ütközésekről szóló értesítőket, de csaknem ugyanilyen arányban voltak azok, akik az internet-alapú navigációs rendszerek és a biztonsági riasztások előnyeit emelték ki.

Jöjjenek az extrák: szórakoztatás és plusz információk

Arról sem szabad azonban elfeledkezni, hogy az okosautó és az összekapcsolt technológiák nem pusztán a fokozott biztonságról szólnak, sok esetben például szórakoztató és tanító jellegű funkciót is ellátnak. Rengetegen hallgatnak zenét, néznek videót, vagy épp játszanak az autóban ülve, a sofőrök 46 százaléka pedig olyan analitikai megoldásokat használ, amelyek hasznos adatokkal látják el őket a vezetési stílusukról és a benzinfogyasztásról. Ehhez még plusz adalék, hogy a vezetők 41 százaléka az autójából csatlakozik nyilvános, vezeték nélküli internet hozzáférési pontokhoz, úgynevezett „hotspotokhoz”.

Maradva a szigorú tényadatoknál, a Nielsen kutatása szerint az idei év második negyedében az okosautó-tulajdonosok 36 százaléka hallgatott zenét vagy nézett videót a kocsiban ülve. A vezetők 26 százaléka számolt be arról, hogy minden egyes alkalommal fellép az internetre kocsiban ülve, míg a válaszadók mintegy 21 százaléka valamilyen médiatartalmat is letölt. A Nielsen egyébként csaknem 6 ezer olyan embertől gyűjtött visszajelzéseket a riport során, akik érdeklődnek az okosotthonok, intelligens autók és/vagy a viselhető kiegészítők iránt.

Forrás: Nielsen