Az Nvidia fejlesztéseire épít a Hyundai
Az Nvidia fejlesztéseire épít a Hyundai
2020. november 24.
Az autóipari vállalat az új rendszert 2022-től építi be a NVIDIA-alapú DRIVE platformot használó csatlakoztatott járművekbe. A változás a csoport egészét, még a Kia és a Genesis almárkák modelljeit is érinti.
A ccOS-t a dél-koreai vállalat házon belül fejlesztette ki, együttműködésben a NVIDIA-val. Az ígéretek szerint a jövőben minden új autójuk, az egyszerű változatoktól a prémium verziókig, standardként rendelkezik majd a DRIVE-alapú infotainment rendszerekkel.
A vezetéstámogató platform erőforrásait használó ccOS, a cég szerint folyamatosan fejlődő mesterséges intelligencián keresztül növeli az autósok felhasználói élményét.
A DRIVE legújabb verziója a 2000 TOPS (tera operations per second) maximális teljesítményű AGX Orin, amelyet az autonóm járművekben párhuzamosan futó nagyszámú applikáció és DNN kezelésére terveztek. A cég azt egyelőre nem közölte, a jövőbeli modellek milyen hardverre épülnek.
Paul Choo, a cégcsoport elektrotechnikai részlegének elnökhelyettese elmondta: az általuk használt, bővíthető és energiahatékony platform már bebizonyította, hogy teljesítménye révén alkalmas a következő generációs, a szoftvereken alapuló járműveik támogatására.
A ccOS tudásáról pontos részleteket egyelőre nem közölt a Hyundai, ezekre majd az egyes gépjárműtípusokról a jövőben megjelenő közleményekben térnek ki.
A célok mindenek felett
Az autógyártó operációs rendszere a szoftvert négy fő cél érdekében használja.
A nagyteljesítményű computing a NVIDIA grafikai processzorai (GPU) segítségével hatalmas mennyiségű adatot dolgoz fel a jármű belsejében és azon kívül. A rendszer teljesítményének optimalizálásával támogatja az olyan fejlett IT-technológiákat, mint például a mélytanulás.
A zökkenőmentes computing zavartalanul működik attól függetlenül, hogy a gépkocsi online vagy offline állapotban van-e. A jármű kapcsolatba lép az azt körülvevő külső infrastruktúrával és okoskészülékekkel annak érdekében, hogy a felhasználói élményt a kocsi környezetébe helyezhesse át.
Az intelligens rendszer nagy biztonsággal felismeri a vezető szándékait és a körülményeket, ezáltal személyre szabott okosmegoldásokat kínál.
A biztonságos informatika a rendszer védelmét szolgálja. Figyeli a járművön belüli és kívüli hálózatokat, valamint izolálja a gépkocsi biztonságával kapcsolatos adatokat.
Az NVIDIA önvezető üzletágának elnökhelyettese, Ali Kani szerint a vállalat már bő egy évtizede építi be a funkcionális fogyasztói elektronikát és a grafikában gazdag felhasználói interfészt az infotainment rendszerekbe.
Most pedig eljutott oda a szektor, hgy ugyanezeket a rendszereket a mesterséges intelligencia is formálja, növelve ezzel a biztonságot és az autózási élményt.
Forrás: