Digitális élettérré alakult a Mercedes új luxusmodellje

Digitális élettérré alakult a Mercedes új luxusmodellje

Digitális élettérré alakult a Mercedes új luxusmodellje

autó

3 perc

A Mercedes új elektromos hibridje gond nélkül közlekedik a forgalomban sofőr nélkül is, a belső térben pedig egy digitális világba csöppenhet az utas.

CES 2015: Mik lesznek a legütősebb trendek? >>Szinte már a XXII. században érezheti magát az ember, hogyha egy pillantást vet a Mercedes új luxusmodelljére, a Las Vegas-i CES fogyasztói elektronikai kiállításon debütált F015 Luxury in Motionre. A rendkívül letisztult és exkluzív formatervezés mellett igényes belső kialakítás, digitális kijelzők, LED-es fény- és hangjelzések szolgálják az utasok kényelmét és biztonságát.

A Mercedes F015-ös modell tervezőinek nem titkolt szándéka volt, hogy az autó futurisztikus kinézetével a mobilforradalom előfutára legyen. Az elektromos kocsi egyébként pilóta nélküli üzemmódban is képes közlekedni, amelyet a cég az amerikai kaszinóváros fő sugárútján megtett bemutatóval igazolt. Az autó a sűrű forgalomban is könnyedén haladt előre, miközben az utasok még az elülső széksorban is menetiránynak háttal, egymással szembefordulva ültek. Az autó két hátsó kerekét egy-egy 136 lóerős villanymotor hajtja meg, így az autó nem hazudtolja meg a Mercedes márka hírnevét, 6,7 másodperc alatt gyorsul fel 100 kilométeres sebességre.  

Az utastér ajtaját kinyitva az ember úgy érezheti, mintha egy nappali szobába csöppent volna. A négy, nagyon kényelmes fotelhez hasonlító hófehér nappa bőr utasülés egymás felé van fordítva, a padlót diófa parketta burkolja. A fejlesztők az organikus, fém-, illetve szintetikus felületek kombinációját különleges mátrixgrafika segítségével alakították ki, a világos színű padló így szinte észrevétlenül olvad bele az oldalt elhelyezett plexiüvegekbe.

A belső tér kialakításánál a kulcsszempont az volt, hogy a jármű folyamatosan kommunikáljon a külső környezetével, információkat gyűjtve a forgalomról, a többi autóról és a gyalogosokról. A tervezők az utastérben összesen hat kijelzőt helyeztek el az oldalsó és a hátsó falon, amelyek a virtuális, illetve a valódi világ ötvözésével egyfajta digitális élettérré alakítják a kocsi belsejét. Az utasok így egyszerű kézmozdulatokkal léphetnek kapcsolatba az okosautóval, de elegendő akár csak megérinteni a magas felbontású kijelzőket.

Öt év múlva már nem lesz szükség sofőrökre? >>A Mercedes luxusmodellje emellett fény- és hangjelzésekkel kommunikál külső környezetével. Az autógyár tervezői a kocsi elülső és hátsó részén nagyméretű LED-es lézerkivetítőket helyeztek el, amelyek például a „Slow” (Lassíts) felirat megjelenítésével jelzik az autó mögött haladó sofőrnek, hogy a fékre kell lépnie. Az akusztikus repertoár szintén rendkívül széles körű, magában foglal egyrészt különböző hangjelzéseket, illetve szóban kiadható utasításokat is lehetővé tesz.

Az elektromos hibrid összesen 1100 kilométeres távolság megtételére képes, az első mintegy 200 kilométeren az akkumulátor működteti a kocsit, és a maradék 900 kilométeres távon az üzemanyagcella biztosítja az autó áramellátását. Ez azt jelenti, hogy az F015-ös modell a dízel-meghajtású járművekkel összehasonlítva hasonló távok megtételére alkalmas, anélkül, hogy káros anyagok kibocsátásával szennyezné a környezetét.