Egymilliárd dolláros alap az autóipari innovációkért

Kapcsolódó cikkek

Egymilliárd dolláros alap az autóipari innovációkért

Egymilliárd dolláros alap az autóipari innovációkért

autó

2 perc

A Renault-Nissan-Mitsubishi egymilliárd dolláros vállalati kockázatitőke-alapot hozott létre, azzal a nem titkolt céllal, hogy az „új mobilitásba” való befektetésekre koncentráljanak. Idetartoznak az e-autók, az autonóm rendszerek és a mesterséges intelligencia is.

Az Alliance Ventures-nek nevezett alap első befektetésének célpontja az Ionic Materials, egy akkumulátortechnológiai fejlesztésekkel foglalkozó cég lett. Az alap közlése szerint az első évben mintegy 200 millió dollárt, a következő öt év során is hasonló összegeket terveznek a startupokba és „nyílt innovációs együttműködésekbe” fektetni. A tavaly év végi adatok alapján jelenleg a legnagyobb autógyártónak számító Renault-Nissan-Mitsubishi ezen felül még 8,5 milliárd euróval erősíti saját kutatás-fejlesztését is.

IoT: befektetési alap segíti a startupokat

Stratégiai fejlesztőként az Alliance Ventures megpróbálja házon belülre hozni a portfóliócégei által fejlesztett technológiákat, hogy azokat a három alapító társaság használhassa. Továbbá a szervezet vállalkozási inkubátorként és befektetőként lép fel a kiválasztott startupok egész életciklusa során. 

Az, hogy az akkumulátor-technológia az első stratégiai terület, jól mutatja, hogy mekkora hangsúlyt kap az elkövetkezendő években az autógyártóknál az elektromos meghajtás. Ebből is következik, hogy támogatást kapott az Ionic Materials, mely kiemelt fejlesztése a kobaltmentes, szilárdtest (solid-state) akkumulátor. Az új befektetéssel a cég valószínűleg piacra is tud lépni a technológiával.

Kiélezett verseny az innováció terén

A fenti trióhoz hasonló nagyságrendű összeget szán a technológiai iparra a második legnagyobb autógyártó, a Volkswagen-csoport is, azzal a különbséggel, hogy a vállalat nem kockázatitőke-alapon keresztül, hanem közvetlenül fektet majd be más cégekbe, vagy lép velük együttműködésre. 

A BMW iVentures és a GM Ventures ugyan régebben kezdtek kockázati tőkével foglalkozni, de a két előbbi cégcsoporthoz képest kisebb összegeket fordítanak ezekre a területekre, hasonlóan tesz a robotika és a mesterséges intelligencia iránt érdeklődő Toyota, illetve a Ford is.

A Nissannak egyébként van már tapasztalata a startupokkal való közös munkában, korábban partneri viszonyra léptek a néhány éve befuccsolt, de előtte még 850 millió dollárt összegyűjtött e-autós startuppal, a Better Place-szel. A Renault tervei között szerepel, hogy 2022-ig a 12 tisztán elektromos autó mellett 40 önvezetésre képes modellt szeretnének piacra vinni, de robotikával bővített vezetéssegítő szolgáltatások fejlesztésén is dolgoznak.

Az új alap kezdetben – az alapító cégek érdekeltségének megfelelően – a Szilícium-völgyben, Párizsban, Jokohamában és Pekingben nyit irodát. A tőke 40-40 százalékát a Renault és a Nissan, a fennmaradó 20 százalékot pedig a Mitsubishi Motors dobja be a közösbe. 

Forrás: TechCrunch