El a kezeket a műszerfaltól!

El a kezeket a műszerfaltól!

El a kezeket a műszerfaltól!

autó

6 perc

A Volkswagen sem maradhatott el a CES 2015 többi kiállítójától, a Golf R Touch tanulmányautó ugyanis már gesztusvezérelt kezelőfelülettel is rendelkezik.

Nemcsak az ittas vezetés vagy a fáradtságból adódó figyelmetlenség okozhat baleseteket, hanem akár olyan pillanatnyi szünet, amikor a sofőr a GPS-t vagy a rádiót babrálva nem figyel az ember az útra, és így hamar megtörténik a baj. A Volkswagen kézmozdulatokat is érzékelő felülettel szeretné biztonságosabbá tenni az autózást. A futurisztikus vezetést idéző újításukat múlt héten mutatták be a CES nagyközönségének.

A gyártó célja, hogy megszüntesse a régimódi, konkrét tekergetést igénylő gombokat, és az összes rendszert egyetlen érintés- vagy mozgásérzékelő felületbe sűrítse. Így a felhasználó egyszerre kezelheti a szórakoztató, légkondicionáló és a vezérlőelektronikát.

A középkonzol képernyője teljesen személyre szabható, az autós beállíthatja a világítás mértékét és színét, hátteret választhat, és megadhatja, hogy milyen információk jelenjenek meg. Aki pedig megszokta már a gombok nyomkodását, azoknak sem kell csalódniuk: marad olyan kijelző az autóban, amely rezgéssel reagál az érintésre, így kicsit olyan, mintha a már megszokott kapcsolókat keresné.

A Golf R Touch térérzékelő szenzorokat kapott, és gesztusvezérléssel is működik. Akár azt is beállíthatja, hogy egy, a panorámatető közeli kézmozdulattól kinyíljon a tető, illetve hasonló mozdulatvezérelt megoldással állíthatja az első üléseket is. A szett része a 12,3 colos digitális műszarfal és egy kisebb érintőképernyős monitor is.

Andreas Titze, a Volkswagen fejlesztési igazgatója elmondta: nem tervezik, hogy teljesen eltűnjenek a hagyományos, bevált érintőképernyők a rendszerből, a mozdulatvezérlés viszont különleges élmény lehet azoknak, akik szeretnék a kiterjesztett valóságot (augmented reality) megtapasztalni.