Eladhatja önvezető üzletágát az Uber
Eladhatja önvezető üzletágát az Uber
2020. december 03.
Az autómegosztó cég a versenytárs Aurora Innovation startuppal tárgyal a divízió eladásáról, számolt be róla először a TechCrunch.
A San Franciscó-i cég neve az elmúlt időszakban sok ellentmondásos ügy kapcsán merült fel, így ha az Uber Advanced Technologies Group (UberATG) tulajdonjoga tényleg gazdát cserél, akkor az egy nem túl sikeres időszak lezárását jelentheti. Az idén júliusban 7,25 milliárd dollárra becsült értékű üzletágnak sok problémával kellett szembenéznie.
2019 márciusában a kaliforniai startupot végül nem helyeztek vád alá a robotutók történetének első halálos balesete kapcsán. Tempében sötétedés után az úton egy kerékpárt áttoló nőt ütött el a biztonsági sofőr felügyelte Uber-jármű.
A szövetségi vizsgálat lezárultával az a döntés született, hogy az arizonai eseményben a cég, a kormány mögött ülő biztonsági sofőr és Arizona állam egyaránt felelősek a történtekért – ez utóbbi a megfelelő szabályozások kialakításának hiányáért. A baleset nyomán az Uber teljesen leállította tempei tesztprogramját, de a divízió székhelyének otthont adó Pittsburgh-ben ezt később újrakezdte.
Az autómegosztó érintett volt egy ipari titkok eltulajdonítását érintő perben is, amelyet a Google anyacége, az Alphabet tulajdonában álló Waymo kezdeményezett vele szemben.
Az ügy előzménye, hogy 2017-ben a korábbi Google-alkalmazott Anthony Levandowski állítólag az önvezető fejlesztésekre vonatkozó bizalmas dokumentumokkal távozott munkahelyéről. Majd a frissen megalapított Otto önvezető startupját 680 millió dollárért és egy igazgatói pozícióért cserébe azonnal továbbadta az Ubernek. A per végül sokak meglepetésére megegyezéssel zárult 2018 februárjában.
A társaság legfrissebb pénzügyi beszámolója szerint, az „ATG és más technológiák” szegmens az idei harmadik negyedévben 25 millió dolláros bevételt könyvelhetett el, miközben az év első kilenc hónapjában 303 millió dolláros nettó veszteséget hoztak össze.
Az Aurora céget szintén egy volt Google-alkalmazott, az óriásvállalat önvezető projektjét vezető mérnök, Chris Urmson alapította még 2017-ben. Főleg a sofőr nélküli kamionok technológiájának fejlesztésére fókuszálnak, és júliusban arról nyilatkoztak, Texasban elindítják járműveik tesztelését. A startup a legutolsó értékelés szerint 2,5 milliárd dollárt ér.
A nyilvánosságra került üzlettel kapcsolatban az értesülést követően egyik cég sem nyilatkozott.
Forrás: