Fordulat előtt az okosautók üzembiztonsága

Fordulat előtt az okosautók üzembiztonsága

Fordulat előtt az okosautók üzembiztonsága

autó

2 perc

Ahogy a Dolgok Internete egyre több hétköznapi használati tárgyat lát el internetkapcsolattal és vezeték nélkül kommunikáló szenzorokkal, úgy lesz az autóiparból a mobileszközök következő nagy területe.

Iparági jóslatok szerint 2020-ra a teljes járműforgalom több mint 90%-a internetre csatlakoztatott okosautó lesz, 2025-re pedig az önvezérelt kocsik piaca 42 milliárd dollárig növekedhet. Ez a bővülés több új kihívást is magával hoz: például riasztó méreteket ölthet a kiberbűnözés. Joggal merül fel a kérdés, hogy ki akarna olyan járgánnyal utazni, amelyet bármikor meghackelhetnek.

A megbízható okosautó rejtélye

Az autókat eredetileg nem a hálózatra köthetőség jegyében alakították ki, de az új technológia térhódításával az élet minden területe ebbe az irányba mutat. A fejlődés megállítása helyett egyes szakértők szerint tiszta lappal kellene kezdeni, és minden felmerülő kérdést újra meg kellene válaszolni, ahelyett, hogy minél gyorsabban adaptálják az új megoldásokat az ágazatban.

Vissza az alapokhoz

Ha a fejlesztők elsőkörben visszaszorítják az okostechnológiát és újraértelmezik annak szerepét, akkor talán el lehetne különíteni azokat a területeket, melyek a problémákért felelősek. Például, ha a zenei és szórakoztató rendszert vezérlő berendezéseket elválasztják a fedélzeti számítógéptől, a tervezők pontosabban megtalálhatnák az utóbbi alapfunkcióját. Egy teljesen új megközelítésre lenne szükség, amikor a személyszállítás új generációjának megtervezéséről van szó.

Sok kérdés maradt még megválaszolatlanul. Például kik azok, akik az internetről törnek fel autókat, és hogyan próbálkoznak? Mit tesznek a gyártók az ilyen támadások és a vírusok kivédése érdekében?

Borítékolhatóan látványos fejlődés lesz megfigyelhető a járműipar modernizációja terén. Ahogy minden más fejlesztésnél, itt is szükség van a megfelelő párbeszédre a vásárlók és a gyártók között. A hálózatba kötött gépeknek többszörös védelmet kell nyújtaniuk: védelmet a felhasználónak és a személyes adatainak is, az autók jelenleg viszont még nem mindenben felelnek meg ezeknek a követelményeknek.